Midsommar

Jag hade en stora turen att få jobba på midsommarafton. Yey! Visst man får ob, men jag var verkligen sugen på att åka till  Hampetorp, äta jordgubbar och dansa runt midsommarstången med mina kusiner. Det var rätt okej på jobbet trots allt. Vi hade sill och potatis (jag äter det dock inte så jag hade matlåda) och jordgubbstårta, så det var midsommarkänsla iallafall :) På morgonen hade jag 3 barn och en på permision men vid kl.14 hade jag skickat hem alla, så det var rätt lungt, inte så mkt att göra med dem förutom utskrivningen. Malin skickade hem alla sina barn okcså förutom ett som åkte till Uppsala och Sanna och Pernilla hade kanske 2-3 barn kvar :)

När kvällen kom och tog över så skulle Sanna sticka mig, för jag hade emlat tidigare. Denna gång gick det inte lika bra. Jag fick för mig att jag skulle sitta upp eftersom det gick så bra sist. Malin och Pernilla stod med och tittade på. Vilket var himla tur för Sanna för efter hon stuckit mig och skulle kolla om den satt rätt så blödde jag lite och sa att jag ville lägga mig ner. Nej nej, det här går bra, sa de och sen svimmade jag. Pinsamt! Jag höll på att skämmas ihjäl när jag vaknade (efter ca 10 sek) och inte visste var jag var. Såg bara Sannas oroliga ansikte. Som sagt var det tur att Malin och Pernilla var med så de kunde hålla i mig så jag inte trillade av britsen. Det komiska är att ingen av dem visste vad de skulle göra. Malin var på väg ut för att hämta någon men då vaknade jag till. Herregud alltså! Jag som trodde att jag hade gjort så bra framsteg. Kändes inge kul med detta bakslag, men jag ska ev. försöka sen igen nån gång under sommaren. Fast alla sa att de aldrig skulle sticka mig mera. Hmm. Får väl försöka övertala dem. Emilia kom in när jag började återfå färgen i ansiktet (det var det läskigaste sa Malin - min ansiktsfärg, var gråblek som pappersöverdraget och sen hade tydligen mina ögon rullat bakåt och jag ryckt till några gånger när jag höll på att vakna). Resten av personalen har ingen aning om vad vi gjorde och de kommer aldrig få veta, haha.

Eftersom det ver mer än dubblet så mkt personal som barn på eftermiddan fick vi sluta kl.15 istället för 16. Så då hann jag hem och göra mig iordning i lugn och ro innan Emma kom och hämtade mig. Vi åkte hem till Jossan och grillade med henne och Camilla :)  

       
    

Camilla hade gjort en jättegod efterrätt, men när vi ätit klart åkte både hon och Emma hem. Lite tråkigt. Så jag och Jossan fick ha en liten fest själva. Jossan fyllde år i onsdags så jag hade med mig en present till henne :) Efter massa prat och vin ringde vi Daniel som skulle till Stället så vi beslöt oss för att också åka dit. Det ösregnade så klart när vi skulle med bussen. Det var smockat med folk, busschaffören körde som en galning, trots imman på fönstret (trodde vi skulle korcka ett tag) och en tjej trampade på mina tår med sina stilettklackar. Inte kul. Men inne på Stället var det rätt kul :) Träffade bland annat Jacob Bodur, Chris Lessa och Daniel så klart :)

       
   

Strax innan kl.02 var Daniel jättehungrig och ville att vi skulle med och äta. Slutade med att vi följde med honom hem för efterfest. Blev inte så mkt festade, vilket jag bara tyckte var skönt :) Istället kollade vi på film (Låt den rätte komma in) och drack te. Några kompisar till Daniel kom med mat från MAX och joinade. Filmen var slut vid kl.04.40 och då var vi rätt döda så vi sov kvar. Jag och Jossan fick sova i Daniels säng medan han sov med två kompisar i Jonathans säng. En annan sov på soffan och en i fotöljen. Förstår inte hur han kunde sova. Men han sov genom hela filmen och sen höll han ut till halv tio på morgonen. Vi andra sov rätt länge så jag och Jossan var inte hemma förrän efter kl.15 och då väckte vi även Daniel, hehe.

       
Finns fler bilder på bilddagboken.

Det känns som om jag hann med rätt mycket och det är kul :) Var väldigt roligt att vi faktiskt följde med hem till Daniel, jag trodde att vi skulle banga, haha. Filmen var också bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback