Journalgrodor

Jag kan dö av skratt av vissa journalgrodor. Haha! Känner på mig att jag också kommer att råka skriva någon/några. Men det får bli då. Nu tänker jag bara skratta åt andras misstag ;)


12 juli skulle patienten ut och jaga katten, började frysa, tog sig några Magnecyl. Mådde ej riktigt bra men reste dock till Eskilstuna. 13 juli födde hustrun en pojke på BB. 
Kanske inte den bästa att börja med, men det är lite kul skrivet iaf ;)

75-årig kvinna med prostatacancer.

Allergisk mot Tim och Tej.

Anges bli ganska andfådd av dotter som är sekreterare på cardiologen.


Besked till doktorn som opererar via fax.

Skicklig läkare!

Både Allans dotter och Allan vill bli av med katetern.

Cyklade i dag på eftermiddagen när plötsligt en liten flicka kom in i hennes framhjul.
Undrar hur det gick till?!

Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.

Diskuterades på HIA där patienten låg med infektionsläkaren.
;D

Efter två dagar var knät bättre och efter tre dagar hade det helt försvunnit.

Enligt hustrun är han mobil när han ska ta sig till kylskåpet, men annars anger han sig vara rullstolsbunden.

Femårig flicka med öroninflammation två gånger årligen sedan urminnes tider.

Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös.
Jo det kan väll vara en idé att söka sjukvård då ;)

Gick ej att stå på förmiddagen p.g.a. att hon inte hade några ben.

Går nu med stel rygg och huvudet ner i marken.

Halsen som patienten hade besvär med nu i höstas är nu borta.

Har fått champinjoner mellan tårna.

Har sedan sensommaren börjat få ont i bröstet i samband med snöskottning.
Härligt med snö mitt i sommaren? Undrar var han bodde...



Oj, det blev kanske rätt många. Men de är så himla roliga. Så fel det kan bli ibland. Man kan ju börja undra hur folk tänker ibland. Kvinna med prostatacancer? Hmm.. Undrar var den människan gått sin utbildning, haha.
Måste bara lägga upp två till:

Hon är lam från tårna och nedåt.

I nästa vecka ska patientens tik få valpar. Patienten helt frisk i övrigt.



Dessa journalgrodor har jag hittat på
Avigsidan. De är hämtade från bland annat Dagens Medicin. Det är alltså riktiga journalanteckningar som har blivit lite tokiga :)

Ska avsluta med en som jag läste på jobbet förra veckan, bara för att det är bland det roligaste.


500 årig man som uppger att han känner sig omotiverat gammal!

Kommentarer
Postat av: Julia

HAHA, hur kul som helst!! Tack för dagens skratt, Madde! :D

Postat av: Kiina

HAHA verkligen skit roliga!

vet att jag läste några sånna när jag var på hospice, kommer inte ihåg men en var i alla fall:

Både patienten och hans fru jobbar på en obemannad bensinstation!

2009-06-18 @ 10:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback