Härlig lördag

Det var en jättebra lördag. Började med några timmar solning. En av mina grannar var också ute och solade så vi passade på att vara lite trevliga. Det visade sig att hon blev klar sjuksköterska nu i januari och känner Malin, Maja och Anna m.m. från min klass. Hon berättade även att man var tvungen att ansöka om ett examinationsintyg, vilket jag inte hade en aning om.

Blev lite stressigt ett tag när jag skulle göra tusen saker samtidigt - duscha, göra mig iordning, handla och vara på väg till Våghustorget. Jag skulle möta Rebecka och Julia på Våghustorget för att ta sällskap till Sanna. Visade sig att Julia var ännu senare än mig ;)

Hemma hos Sanna var även Kiina. Vi grillade, gjorde sallad o klyftpotatis och hade det allmänt bra. Var så trevligt att vi kom iväg drygt 1 ½ h (?) sent till Jocke och Marias 50 (25+25) års fest som var i Tybble. Klassen hade typ klassfest på några gräsmattor brevid, så det kändes rätt dumt att gå till en annan fest, spec eftersom Sofie blev så glad av att se Julia :)

  


Folket på festen hade också grillat och nu väntade de på oss innan de började med lekarna. Blev indelade i 4 lag och så var det olika grenar man kunde vinna och den som vann, vann en spritflaska. Vilket gjorde alla väldigt motiverade ;) Mitt lag hade välrdens sämsta lagnamn - Du-kan-gå-härifrån. Inte min idé, haha. Vilket gjorde att vi förlorade första grenen. Andra grenen vann vi dock. Var en lagmedlem som skulle fånga en korv som hon hade runt midjan utan händerna. Andra grenen var stafett. Man skulle springa fram till ett bord ta en shot (hälften av glasen var fyllda med vatten och hälften med sprit - man var tvungen att svälja). Hela laget fick spritshoten, men vi kom bara 3:a. Nästa gren var att man skulle pricka godis i en ring genom att spotta dit dem. Vi fick inte i en enda, haha. Sista grenen var att man skulle få tag i ett papper, få en stämpel och sedan posta det medan de som hade grejerna sprang omkring och kunde byta mellan varandra. Vi fick i 7 brev, vilket 2 andra lag också fick, det fjärde fick bara i 3 eller 4, haha. Vi vann alltså inte, utan det gjorde Kiinas lag.


   


Efter lekarna var det mingel, dans och fest i Tybblelokalen. Inte så många som dansade, men det var kul iaf. Utanför lokalen hade några killar fyllt och värmt  upp en pool så den drog ju mycket uppmärksamhet. Folket var trevliga, alkoholen flödade och jag hade väldigt kul :) Blev lite småkrångel med nycklar när jag, Kiina och Rebecka skulle åka, så jag stannade kvar istället. Satt och pratade med en kille som var övertygad om att jag inte var från Örebro pga av att jag inte pratade närkinska. Men han var rätt trevlig. Vet dock inte vad han heter, haha.


   
   


Efter kl.2 kände jag att det var dags för mig att åka hem. Var svinhungrig så jag åkte förbi MAX och tog ett MAX-mål i min ensamhet. Ingenting jag skulle bry mig om i vanliga fall, men självklart kommer Uffe in med några kompisar. Så då skämdes jag lite för att jag var helt alone. Men jag vinkade iaf och så.

Kom hem dyngrak men vaknade på söndagen utan bakfylla, asskönt! :)
XOXO


Kommentarer
Postat av: Kiina

yes mitt lag var helt klart bäst =)

2009-06-01 @ 17:38:46
Postat av: Emma

Haha aj fan.. Typiskt,.

Postat av: Julia

Jag vet, alltid senast;) Vad bra att du hade kul!! Det hade jag med! ;D Fattar inte hur vi lyckades vara uppe till halv 7 dock..haha! Men var inte heller bakis! Jocke däremot.. PUSS

2009-06-02 @ 10:44:00
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback