Cykeldoktorn har fått en ny patient

Min cykelkedja hoppade någon gång i början på förra veckan och eftersom min personliga kedj-fixare (Lisa) var på Åland var jag tvungen att promenera till jobbet. Det går an när man börjar kl.14 men när man börjar kl.6.45 är det lite jobbigt. Men sen i söndags tog jag mig i kragen och tänkte att jag måste väl iallafall försöka fixa den och lyckades (kors i taket). Så i går kunde jag cykla till jobbet :) Men sen på vägen hem händer det värsta tänkbara - jag fick välrdens punka. Det bara small till och sen hade jag 1 x 1 cm stort hål i mitt bakhjul. Fick hoppa av ock gå hem och då hoppar kedjan igen. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag svor bara.

Så imorse fick jag gå till jobbet igen. Suck. Efter jobbet gick jag till Cykeldoktorn (en cykelverkstad här på Norr) och lämnade in min cykel. Jag ska få gå och hämta dem fixad och klar med en ny rostfri kedja imorgon efter jobbet. Kommer bli 600 kr fattigare, men jag har aldrig lämnat in min cykel och jag har haft den sen jag var 15 år, så det var väl dags.

Nu har jag lånat mormors cykel. Och jag älskar cykelkorgen, ska överväga att köpa en till min cykel sen.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback