Lördag och jag är ledig

Idag hade jag kunnat sova hur länge jag velat men pga att jag är sjuk vaknade jag vid 9. Tidigt tycker jag eftersom jag har massa timmar jag borde sova ikapp. Har iallafall pepprat mig själv med allergitabletter, astmaspray, alvedon och nässpray. Jag har även duschat så jag känner mig relativt pigg nu. Bra det eftersom jag ska upp till stan om 1 h för att äta lunch med Ulrika (kusin) och ev. Lena (moster).

I tisdags fick jag min legitimation så nu har jag gått själv på riktigt på jobbet. Gick bra både onsdag och torsdag men igår var det lite småjobbigt eftersom all personal var på begravning så det var bara jag, Sanna, Karin som går brevid en van ssk som var tvungen att gå till infektion och en usk som var tvungen att gå runt med en liten bebis. Så det blev rätt rörigt ett tag. Nu efteråt kan man känna att man kunnat klara av allting mycket bättre än vi (iaf jag gjorde), men allting var nytt och det fanns typ ingen att fråga. Vi skulle t ex ge ett barn trombocyter, hämta en annat från postop som fått en s.c. venport som man skulle vara extra försiktig med och med ofullstälndiga ordinationer. Fick inte tag i läkaren heller m.m. Så det var stressigt. Både jag och Sanna var helt slut när vi slutade.

Däckade på soffan när jag kom hem. Men jag tog mig i kragen och cyklade till Markbacken i regnet. Grillade med Rebecka, Julia, Kiina och Magnus. Började regna igen, men vi klarade oss rätt bra under några träd och sen blev det uppehåll och då spelade vi kubb. Jag och Rebecka vann båda gångerna, sista gången var Magnus med i vårt lag och det var väl han som gjorde allt jobb, men jag slog iaf ner den sista och kungen :)

Jag grillade även i torsdags, fast hemma hos mamma :) Och i tisdags var jag till Marieberg med mamma och Sandra. Köpte jättefint tyg på Calletex som mamma ska göra en klänning av :)

Annars har jag väl inge och säga nu. Ska föna håret så jag inte blir sen till lunchen.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback