Little ashes, blåbär, anställningsintervju m.m.

Först: Vet att förra inlägger verkligen lät som ett reklaminlägg, men det var det också på sätt och vis. tycker det verkar jättebra och om man skriver ett blogginlägg om det kan man få en gratis. Så varför skulle jag inte passa på?

I måndags var jag hem till mamma. Hon sydde en klänning till mig :) Skulle bli en spetsblommig med tyg under. Men underklänningen blev så bra utan så nu ska jag få två istället. Asbra :) Men vi var även till Analysen och hämtade Eilas aska. WIERD!! Mamma fick typ panik så jag fick bära henne. Visste inte hur jag skulle känna mig. Koncentrerade mig på att inte tappa henne...

Sen i tisdags iallafall så kom Little Ashes med Robert Pattinson äntligen hem till mig. Har väntat på den. Blev lite förseningar vid leveransen och så men nu har den iallafall kommit fram. Och ja, jag beställde den bland annat för att Rob är med, men tyckte också att den verkade bra. Finnas ju fler filmer med honom som jag inte tänker köpa. Men den var ltie wierd. Först hade jag inte tänkt på att det inte fanns någpon svensk textning, men trodde att det skulle finnas iallafall engelsk, men det gjorde det inte så jag förstod inte allt som sades eftersom de pratade med spansk brytning. Jo men filmen var bra, men lite wierd. En sak är iallafall säker: Robert Pattinson är en grym skådespelare. Han är sjukt bra!

 


I tisdags var jag även i Venaskogen och plockade blåbär till mormor och morfar. Jag blev dock sönderbiten av alla mygg så jag fick bara ihop drygt en halv Turkisk yoghurt burk. Lite tråkigt. Men mormor blev iallafall glad. Var med dem till dem i onsdags. Men först var jag på anställningsintervju på ortopeden avd.27. Helst vill jag ju vara kvar på barn, men man vet ju aldrig jag tänkte att det var lika bra att söka så jag ringde till 27:an igår morse och fick komma dit samma dag.

Igår kväll var jag med Lisa, Jossan, Emma, Dennis, Viktor, David och Krille (?) till Slottsfestivalen. Åt sushi och kinamat. Gott. Sen var det irlänsk musik med Tomas som vi hade som gårdsledare på Vivalla. Lite kul. Det mesta lät likadant, men man fick iallafall lust och dansa. Men jag avstod iallafall.

Idag har jag jobbat. Jag och Pernilla fick gå till infektion och sticka ett barn. Förstår inte hur Kiina klarar av att jobba där. Tycker att det var jättejobbigt att ha värsta munderingen på mig. Blir ju varmt och sen var det jättesvårt att känna kärlet med de blå handskarna. Pernilla stack först och då gick det inte, barnet var rätt svårstucken för det fanns bara en ven och den låg rätt djupt så man kände den knappt. Jag hittade den iallafall så vi kunde ta proverna. När vi gick hörde vi någon kommentar om att det egentligen var enkelt men att de inte ville sticka för att det var ett barn. Inte så kul att höra kanske. Tycker ju att om det var så enkelt kunde hon ha stuckit själv! Jag var iallafall nöjd med att ha klarat av det. Yngsta barnet jag stuckit på. Jobbar mig neråt i åldrarna nu ;)

Detta inlägg blev också långt. Blir så när jag inte har lust att skriva så ofta.
Saknar min Eila så otroligt mycket. Egentligen vill jag inte vara hemma eller bara sova.
Nu i helgen ska jag iallafall uppdatera min bilddagbok också och bli bättre på att skriva.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback