Restless legs

Jag har haft typ som domningar i benen typ två dagar, speciellt på kvällen har jag haft ont. Det har varit så bevärligt att jag inte kunnat sova. En kväll/natt låg jag och höll om mina ben samtidigt som jag vaggade fram och tillbaka och sjung.. Haha kan ni se det framför er hur sjukt det måste ha sett ut.. Hehe. Hade på mp3:n och sjung med dem då. Undrar om mina grannar hörde mig. Jag har ju kunnat höra dem ibland på kvällarna när de har pratat.
Iallafall så sökte jag på "domningar i  benen" på Sjukvårdsrådgivngen och det som passade bäst var s.k. Restless legs vilket man kunde få bara sådär. Man vet tydligen inte vad det beror på. Som exempel för att lindra var massage och en kvällspromenad. Så jag tolkade detta som kroppens sätt att säga att det var länge sen jag tränade. Jag kände mig så klart tvungen att träna såsom igår, så jag gick på ett medel jympa pass med Jossan, Kajsa, Sofia och Louise. Och vet ni vad? Jag hade inte ont i benen när jag gick och la mig sen ;) Idag har jag istället träningsvärk, men det hör ju bara till :) Får se hur benen mår ikväll bara..

Förutom att träna igår så ringde jag även och sökte sommarjobb på AVA och så var jag på sjukhuset och tog mitt första blodprov. Egentligen var det inte mitt första blodprov. När jag gick på mellanstadiet (tror jag, kommer inte ens ihåg när det var, bara att det var sommar, varmt och jag inte fick bada) opererades jag för appendicit. Antligen mådde jag för dåligt för att komma ihåg eller så har jag förträngt det. För jag kommer bara ihäg löjliga saker som att jag fick dubletter av en Kalle Anka tidning, haha. Men iallafall.. För ett par år sen var jag jätte jätte jätte rädd för nålar och blod. Alla skratta typ åt mig och sa att jag var dum som skulle läsa till sjuksköterska när jag var nålrädd. Jag kunde svimma bara man pratade om blod (vilket några av mina klasskamrater från Risbergska kan vittna om!!). Skrattar bäst som skrattar sist. Nu blev jag inte ens snurrig när jag blev stucken. Jag skulle välja påstå att det är bra att läsa till sjuksköterska när nål och blod rädd.. Bra terpai liksom ;) Dessvärre fick jag ett äckligt blåmärke från nålen, men det försvinner väl om ett par dar.

Idag har jag varit ledig, men jag åkte till skolan iallafall för att äta lunch med Julia, Kiina, Ida, Maria och Sanna. Julia ska ju åka till Belgien i 15 veckor och ha praktik. Så det var sista gången jag hann träffa henne innan hon åker.. Kommer kännas lite tomt på föreläsningarna. Speciellt sen vecka 10 och 11 då både Sanna och Kiina också ska åka utomlands och ha praktik.

Ojoj, vilket långt inlägg det blev nu. Kanske dags att avrunda. Hoppas ni orkar läsa iaf ;)
XOXO

PS: Jag hittade en roliga lista på Linn´s blogg om att vara 80-tals barn. Hon kallar den för
"Mitt liv som 80-tals barn". Jag har även lagt upp den på min bilddagbok. Den är rätt lång, men den är rolig att läsa speciellt om man är född på 80-talet :) Tips tips!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback