Mongo bussar, "liksom så" & danspass

Imorse så blev jag rätt så jätteirriterad på bussarna.. Eller snarare Länstrafiken. Den bussen jag skulle åka med var full så den tog inte upp mer folk. Men det kom en extra buss bakom stod 14E Universitetet vid Wadköping UC på den. Men grejen är att när vi går fram till dörren så skakar chaffören nekande på huvudet och åker för att parkera vid bussstationen där vid Södra Grevrosengatan. Fan fan fan. Tänkte vi då eftersom vi visste att vi skulle bli sena (vi är jag 2 till från min klass och typ massa mera personer). Nästa buss gick kl.8 och även denna var full så den inte tog upp mer folk. Ännu mera fan. Tillslut kom vi med men det var inte kul att bli nekade av tre bussar. Speciellt eftersom det var så kallt ute. Länstrafiken vet ju att det alltid är mycket folk runt kl.8 på vardagarna och speciellt när nya terminen startar. Börjar samma tid imorgon och händer det samma sak så jag ringa och klaga som bara den.

Efter lunch hade vi tråkigaste föreläsningen med en föreläsare som stammade (rätt mkt) och sa liksom, så mer än vad man ska behöva lyssna på. Tror att rekorder var 5 st liksom i en och samma mening. Blir ju att man inte tar personen på allvar. Dessutom kommer inte ämnet att komma på tentan sen, så några gick i pausen. Jag stannade dock kvar. tycker liksom lite synd om föreläsarna när det blir så där.

Åkte till Stadsbibblan för att hämta de sista av mina reserverade böcker. Hade totalt 10 st så jag orkade inte ta alla på en gång förut. Jag hann typ bara komma hem innan jag var tvungen att byta om och åka till Friskis&Svettis. Gick på ett danspass med Louise. Det var verkligen jättekul! Körde massa olika dansstilar och jag ska definitivt tillbaka nästa vecka :) Såg att det fanns ett annat danspass på fredag, som jag också tänkte testa.

Nu ska jag se nya Gossip girl och sen så och lägga mig :D
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback