KLAR!

Jag är äntligen klar med mitt PM.. Min skrivare printar för fullt. Dessvärre är jag långt ifrån nöjd med det.. Vet inte ens om jag "svarat på frågan" eller vad man ska kalla det.. Stod ju igenting i böckerna så jag har försökt att knopa ihop någonting.

Fick höra av mamma att de hade haft inbrott på jobbet inatt.. Lite läskigt.. De hade tagit mammas handväska, som hon lämnat kvar på bottenvåningen (de satt på någon annan våning), sen hade de tagit några resepengar (vet inte vad hon mena), smycken och andra värdesaker från brukarna och så klart nästan alla mediciner. Det har varit ett till inbrott sen jag började, och då tog de typ bara medicinerna. Lite läskigt. Antagligen säljer de dem sen. Men oftast är det ju APO-dos så ibland kan det vara svårt att veta vad som är vad.. Dels tycker jag synd om mamma som blev av med massa saker. Men mest så tycker jag synd om brukarna. Det brukar alltid vara någon som vaknar och dessvärre så är det dem som inte kan tala för sig ordentligt. Förra gången var den en som "ser" personer som inte är där och nu denna gång var den en som inte ens kan larma. Förutom denna traumatiska upplevlse så försvinner ju alla deras mediciner och självklart blir de ju ledsna när deras värdesaker försvinner. Undrar om det finns någe back-up skåp med mediciner.. Tror inte det.. Inte specialmediciner iallafall.. Mamma jobbar inatt med och hon verkade helt normal så de flesta mår väl bra antar jag.. Blir bara så himla trött och arg..

Ska skriva om någe kul istället.. Såg det nya gossip girl avsnittet idag.. Jaa det är så bra! Gossip girl äger just nu. I min värld finns det ingen bättre serie. Jag älskar Blair. Och Chuck så klart ;) 
Såg även One tree hill.. Var också ett bra avsnitt :) 

Sen idag har jag även städat bort julen.. Hade tydligen missförstått det där med trettondag jul. Är visst Tjugodag knut som man städar bort julen. Var ju synd att jag inte visste det.. Men samtidigt blev jag av med mina gardiner i vardagsrummet och påslakan. 
Har även tvättat, strykit, dammsugit och varit hemma hos Julia för att låna en bok till PM:et idag.. Känner mig rätt flitig.. Men så är klockan rätt mkt nu.. Jag är ju en kvälls och natt människa så jag gick upp rent sent imorse.. Dessvärre ska jag upp vid sju imorgon och är inte ett dugg trött nu.. Mest hungrig faktskt.. Ska nog äta en apelsin och titta lite på TV.. Förhoppningsvis blir jag lite tröttare då :)

XOXO

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja fyfan, helt sjukt bra.. niiiiice niiiiiice :d


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback