Fredag = jag är irriterad

Usch va jag är småirriterad på mina grannar. Tror att det är hon nya som håller på och stänger och låser alla dörrar. Först var det portdörren som var låst. Vilket resulterade i att brevbäraren inte kom in så vi fick ingen post. Jag blev arg, för jag försöka "fixa" dörren utan att lyckas. Skrev en liten lapp och la dörrmatten emellan. Dan efter var dörren olöst igen :) Så då blev jag glad, men sen nu ikväll blev jag irriterad igen. Jag håller på och tvättar och eftersom dörren till källaren låser sig automatiskt när man stänger den så låter jag (och alla andra osm bott här sen jag flyttade in) stå öppen när man tvättar. Men när jag gick ner förut ikväll så hade någon stängt dörren. Irriterade som fan för då var jag tvungen att springa upp igen och hämta nyckeln. Ställde upp dörren igen när jag gick upp. Och nu sist jag skulle gå ner var den stängd igen! Helvete. Vad är det för fel på folk? Dörren är väl antagligen öppen av en anledning, det är ju inte direkt så att man glömmer stänga dörren 2 ggr på samma kväll?! Så nu är jag arg. Ska ner sista gången nu snart och om den är låst ska jag smälla i den så jävla hårt att nästan trillar av. Eller inte.

Jag är även irriterad på Örebro län Landstings hemsida. Man hittar inte alltid vilka som är avdelningschefer till de olika avdelningarna och om man nu skulle hitta det så finns det inget nummer eller mailadress. Bara till klinikcheferna och de blir bara trötta när man ringer och hänvisar en till avdelningschefen utan att ange ett nummer. Så man får ringa växeln. Lite jätte jobbigt när man ringer runt till massa olika avdelningar. Är nog som Sanna sa: De vill nog inte att man ska söka jobb.. Men jag lyckades iallafall på en avdelningschef från Onkologen intresserad. Hon hade talat in på min telefonsvarare att hon ville träffa mig och att vi skulle höras nästa vecka :) Så då kändes det lite bättre.

När jag åkte till Friskis&Svettis för att gå på danspasset så var platserna slut. Ken 15 min efter "biljettsläppet". Så jävla irriterande. Var bara att åka hem igen och jag som verkligen sett fram emot att testa det passet. Är ju fredag idag vad är det för folk som tränar på kvällen då? Hmm..

All denna krångel har gjort att jag inte hunnit plugga idag som jag hade tänkt. Suck.
Men fick ett sms av Lisa nyss och hon frågade om jag ville med till Klaras. De firade tydligen Frida idag och Malin har ju nyss fyllt 18 så då ska de till Klaras ikväll.. Får se om det verkligen blir så, för då måste jag fixa mig, men än så länge tänkte jag hämta tvätten och titta lite mer på Let´s dance.

Hoppas alla andras fredag har varit bättre än min :)
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback