Började termin 6 (läs: sista) idag!

Aa, herregud alltså. Nu är det bara denna termin kvar sen är jag sjuksköterska. Kan inte riktigt förstå hur fort det har gått för mig att komma hit. Var har de sista 2,5 (snart 3) åren tagit vägen? Känns som om det var förra terminen jag började.. 
Känns ganska så jättebra ändå. Jag kommer ha en universitets/högskoleutbildning och vara legitimerad sjuksköterska vid 22 års ålder ;) Det ni, haha.

Vi började terminen med kursintroduktion och sånt så klart. Vår kursansvariga är lite rolig :) Sen hade vi föreläsning i Kvinnohälsa resten av dagen. Yes! Jag älskar kvinnohälsa. Det är sjukt intressant. Imorgon är det Barnhälsa och det ser jag också fram emot :)

Vår kursledare pratade om avslutningsfesten, som man ska anordna själva. Är tydligen vanligt man hyr en lokal, ex bion, får en lärare att hålla tal och dela ut broscher, ni vet sånna där runt med ett kryss/kors på ;)

Vi fick vårt betyg på C-uppsatsen idag. Hmm.. Fick G. Är inte helt nöjd. Tycker faktiskt att vi förtjänar ett VG. Sen tycker jag att det är lite dumt att man inte hade ett separat betyg för opponringen, för den fick vi VG på och det syns ju inte alls i betygen nu. Lite tråkigt.

Annars så  har jag inte så mycket att säga. Var lite tomt i skolan idag utan Julia. Men det är väl bara att vänja sig för hon kommer ju inte tillbaka än på ett tag. Läser hennes Resedagbok och det verkar som om hon har det bra iallafall :)


XOXO

PS: Grattis till Kiina som fyller 23 år idag :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, ska göra det i fortsättningen... Ja hör av dig då om du ska ta filmerna.. :D

Yes ska hälsa tack från Linda..

Pusspuss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback