Skola, Jossan, stan, Vilgot & Lisa

I torsdags hade jag mitt examinationseminarium i kursen Ledarskap i vården, gick rätt bra, var inte så krångligt som jag trodde.. I slutet fick vi tillbaka våra PM. Jag fick G, känns jätteskönt. Var lite småorolig att jag skulle få U. Enligt mig så hade jag inte alls "svarat på frågan". Men aa..
På torsdags eftermiddan kom Jossan hem till mig med en film och USB-minne som hon hade lånat. Vi hade typ ingen för oss så vi åkte till Marieberg (jag köpte ingenting, bra va?). Gick runt ett tag och sen gick vi en sväng på IKEA också.
När jag kom hem tittade jag Criminal minds (bästa deckarserien, eller va man ska kalla den). Jag gillar inte CSI men jag älskar Criminal minds. Dessutom är jag lite småkär i dr. Spencer Reid ;)


        



I fredags (igår) var jag på stan med Sandra. Vi skulle träffas utanför Mc Donalds, jag kom typ 10 min tidigt och eftersom jag hatar att stå och vänta där utanför så gick jag till Indiska. Fyndande ett par skor (50 kr, jag kunde inte låta bli). Har inte bestämt mig om jag kan gå i dem än, men jag tror det. Fyndade även ett hårband (15 kr) senare på gina tricot (trots att Jossan sa när vi var på Marieberg att jag inte fick köpa det för jag skulle aldrig använda det, men nu får jag väl motbevisa henne, hehe).
Men det var inte därför jag skulle på stan. Utan jag och Sandra skulle köpa födelsedagspresenter till pappa och vår kusin Alexandra. Blev kläder till båda, en kjol och en t-shirt till Alexandra, en cardigan, t-shirt och ett par kalsonger till pappa från Åhléns och KappAhl.


        



Kl.16 gick jag hem till mormor och morfar och Sandra till dansskolan (morfar åkte sedan och hämtade Sandra vid kl.17). Mormor och morfar bjöd oss plus mamma, moster Lena och kusin Ulrika på mat från La Baugette :) Vilgot var så klart också med. Var egentligen därför vi träffades - för att kunna träffa Ulrika och Vilgot innan de åker tillbaka till Stockholm som de gjorder såsom idag. Älskar verkligen Vilgot, han är så himla mysig. Somnade när jag gick runt och bar på honom - gos <3


         
        



Senare på kvällen skjussade mamma hem mig till Lisa (tar 5 min att gå, men jag var lat, haha). Vi kollade på Let´s dance och åt Ben&Jerry och lite så :) Judas var rolig som vanligt men stackars Priest var förkyld, han gick runt och nös :( Sen gick jag iallafall hem. Var rätt kallt, men skönt på samma gång. Tog vägen förbi Polishuset och OP kyrkan, en längre väg alltså. Ville inte ta våldtäckts/morg vägen under tunnlarna, kände mig inte så modig.


         



Jag är som vanligt rätt seg på att göra mig iordning. Sitter fortfarande i handduk och blött hår. Så tanken är väl att jag ska fixa till mig nu. Kl.16 kommer mormor och morfar och hämtar mig för då ska vå åka och fira Annette (mammas kompis och vår frisör) som fyllde 50 år såsom igår.

XOXO


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh tack så mycket för förklaringen! Ska läsa igenom den ordentligt när jag får lite mer tid över :)

Då vet jag vart jag ska vända mig när jag stöter på fler problem ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback