2009

Nytt år - nya tag, eller?
Är inte tanken att man ska ta med sig det bästa från året som var och sedan ha inställningen att det nya året kommer bli ännu bättre? Det är ialalfall det jag tänker försöka med :) Har väl inte angivit några direkta nyårslöften, men samtidigt har jag mina mål med år 2009. T ex bli leg.ssk och få ett jobb som jag trivs med och så klart att gå  ner i vikt. Borde ju inte vara helt omöjligt att uppnå dessa.

Igår var det ju nyårsfirande för hela slanten :D
Hade verkligen jättekul, men tyckte så klart att det var tråkigt att Emma och Jossan inte var med.
Emma kom hem till mig vid fem, kanske, och så gjorde vi oss iordning och jag övertalade Emma att spela GuitarHero för första gången. Vi hade god tid på oss, så jag tog det väldigt lungt. Men helt plötsligt var klockan halv 7 och vi skulle vara borta sju.. Ojojoj, va stressad jag blev. Fick iallafall tag i taxi och vi kom i tid till festen :) Var lite sjukt för taxichaffören trodde att han kände mig.. Först tänkte jag att han bara var trevlig, men sen sa han attt jag skulle hälsa hem och att vi skulle ses.. Hmm.. (haha låter lite som ett hot nu när jag skriver det, men så var det ju inte, haha)..



Festen började med välkomstdrinkar och snittar, sedan när alla hade kommit och skålat så gick vi upp där den egentligen festen skulle hållas. Fick lite slumpmässiga bordsplaceringar och sedan låg det ett uppdrag under allas tallrikar (förutom Eriks, hehe), som man skulle utråtta under middagen då.

       


Efter maten blev det mingel, Singstar, mera mingel, dans, mera Singstar och ännu mera mingel :)
Vid tolvslaget skötte några fyrverkerierna som vi gick ut för att skåla och titta på :) Dessvärre visste såklar ingen riktigt vad klockan var för att gick olika, men va fan.. Några minuter hit eller dit spelar ju ingen roll :)

                       


Sen gick vi in och festen fortsatte hela natten typ :) Visste gick ju så klart hem tidigare än andra. Jag och Emma försökte få tag i taxi vid tre, men det var lönlöst, så vi bestämde oss för att börja gå och försöka ringa under vägen hem.. När vi kunde se mitt hus så fick Emmas syster tag i en taxi.. Haha.. Lite surt för mina fötter att det inte var tidigare.. Var kallt, långt och jag hade så klart bara klackskor.. Har fortfarande ont i fötterna idag..

             


Taxin hittade inte hit, fast han var skitarg och sa att han hade gjort det.. Men det hade han verkligen inte för vi stod/satt/låg utanför mig i typ 30 min. Tillslut beslöt vi oss för att gå in för taxin hade också vägrat att åka tillbaka, så de fick ringa efter en ny.. Tillslut strax innan fem så kom en taxi och hämtade Emma och jag kunde lägga mig :) 


Idag har jag varit seg. Inte så oväntat kanske. Har legat i soffan och tittat på Vänner-maraton, Corpse bride och Victroia´s Secret 2008. Har inte bestämt mig om jag ska kolla på en film, TV eller gå och lägga mig. Tror att det blir en film och lite popcorn :) 

God fortsättning gott folk!
XOXO

PS: Mer bilder kommer att läggas ut fast på bilddagboken, senare, eventuellt imorgon.

    

Kommentarer
Postat av: Julia

GOTT NYTT ÅR, vännen!

Vilken trevlig fest ni verkar ha haft=) Jag var sjuk, men var borta på middag iaf (vad gör man inte för att få äta gott=)), men låg väldigt många ggr i deras soffa med svett- och hostattacker.. Fint att din nya kamera matchade outfiten;)

Ses om en vecka!

Kramar

2009-01-01 @ 22:41:59
Postat av: Hans

Ahaaa. Du har snott dina xoxo efter mig alltså..

Där ser man!

Postat av: Hans

Jag var ju helt kart före gossip.. :P

2009-01-02 @ 16:51:46
Postat av: mikaela

snygg klännign du hade på profilbilden=) vart har du köpt den?

2009-01-03 @ 21:22:57
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: mikaela

snygg klännign du hade på profilbilden=) vart har du köpt den?

2009-01-03 @ 21:23:10
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback