Twilight

Idag var jag på bio och såg Twilight med Sanna. Som alla vet är böckerna alltid bättre än filmerna och så var det även i detta fall, men det hindrade inte mig från att verkligen älska filmen. Tror nog att jag måste köpa den när den kommer på DVD, tror att det skulle bli i april eller någe.

Jag saknade några scener från boken i filmen. T ex blodgruppsbestämningen på biologin och när Edward sjunger för Bella m.m. Jag trodde att man skulle missa när Edward spelar pianot, men det gjorde man inte, dock missa man att han hade skrivit låten med Bella som inspiration. Vissa scener var ju också omgjorda som t ex kommer Cullens in i kafeterian när Bella sitter där, men i boken sitter de i ett hörn när Bella kommer in. Jag hade verkligen sett det framför mig så jag blev lite besviken när de hade gjort om det. Massa andra detaljer försvann ju också. Men som sagt är det sånt som man är förberedd på. Undrar hur lång filmen skulle vara om de tog med allt.

Nu längtar jag ännu mer tills min bok kommer, nr.2 alltså. Filmen ska (om jag förstod det rätt) komma på bio i november i USA, så vi får ju hoppas att den kommer ungefär samtidigt till oss :)

Kanske kan uppfattas som om jag hade många klagomål på filmen, men inte alls. Jag älskade den :)



Kommentarer
Postat av: Madd1sh

Åå vad kul =D När får du börja och på hur många procent? :)



Jag skulle också vilja jobba inom sjukvården, men jag känner att det finns andra yrken som drar i mig ännu mer. Jag har SÅ sjukt svårt att bestämma mig vad jag ska bli! Har velat från det ena till det andra sedan jag fick Julia (2005) och hade sabbatsår för att vara mamma-ledig.

Nu har jag iaf, så gott som, läst färdigt på folkhögskolan. Så när barnen har blivit ett par år blir det universitetet eller något liknande. Innan dess tycker jag att jag borde ha hunnit bestämma mig hehe ;)



Haft en trevlig helg? Kram

Postat av: Emma

Jamen släng hit båda du..;)

2009-02-24 @ 07:15:52
URL: http://emmajae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback