Tisdag

Arbetsintervjun igår kl.13 var på Njurmedicin, avd.93 i M-huset, jag hade hört fel. Hon pratade finlandsvenska så det var väl därför jag hade hört fel. Fick ett rätt dåligt intryck av intervjuaren. Hon kändes väldigt lam på någe sätt. Som om hon redan visste att jag inte ville arbeta där. Typ som om ingen skulle vilja arbeta där. Varför förstår jag inte, för de som haft sin VFU på avd.93 tycker att det varit kul och lärorikt att arbeta där. Det jobbar även många unga sjuksköterskor där så det känns som om man skulle kunna bli vän med sina arbetskamrater på ett annat sätt än när det med är personer i 40-50 års åldern. Jag skulle få veta denna vecka om jag skulle få jobbet eller inte. Det känns typ som om jag kommer få det för hon pratade en del om att jag skulle få betänkestid och sånt. Hon pratade även om fortsatt jobb till hösten, då hon sa att det var ovisst men samtidigt så fick nästan alla jobba kvar förra hösten.

Efter intervjun (som höll på 17 minuter! men en tur till avdelningen) kom Lisa till sjukshuset för vi skulle gå på en promenad. Vi var ute och gick i 1,5 h. Var jätteskönt :) Solen sken och luften var frisk. Vi gick längs ån, förbi Naturens Hus, Rävgången och sen vid lilla ån så man kom upp där vid pizzeria Diana. Jag har bott här nu i 2 år och har bara gått vid Rävgången 1 gång förut och då med Emma och hennes hund Elsa. Är typ för att jag inte hittar, tror jag. Kändes inte alls igen mig vid lilla ån fast bara några meter framför så var jag där jag alltid är, så jag måste nog ta och utforska Norr lite nämre, är ju så fint här egentligen :) 



Som sagt var det skönt att vara ute och gå, men mina lår hade förfrusit när jag kom hem, haha.

Idag är det tisdag och jag är helledig :) Inga tider att passa. Eller jo en tid i kväll, för jag tänkte gå på danspasset på F&S idag :) Måste även åka till skolan och lämna tillbaka en bok, fast jag funderar på att strunta i det och lämna tillbaka den på torsdag då jag ska till skolan iallafall, fast då får jag böter på 20 kr. Åker jag idag så tar det massa tid plus att det kostar 10 kr med bussen. Så det blir inte så stor skillnad :)

Tänkte att jag skulle plugga en massa idag också. Men först ska jag diska...
XOXO

Kommentarer
Postat av: Julia

Klart du kommer få det jobbet;) GO MADDE!! ;D Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback