Hindersmässa & Linköping

I fredags var jag först på Hindersmässan med Rebecka, Kiina, Ida och Sanna. Vi lunchade/fikade på BaraVara och gick en sväng på stan. Jag gick itne så länge för jag skulle ju med tåget kl.14.15 till Linköping. Lite småjobbigt att man måste byta tåg i Mjölby, det tar ju sin lilla tid, så jag var inte i Linköping förrän kl.16.30.

      


Jossan kom och hämtade mig på stationen, vilket var himla bra. Hade aldrig hittat till hennes nya lägenhet. Irrblosset heter det. Och det är massa studentlägenheter där. Finns både lägenheter och korridor. Wictor (Jossans lillebror) flyttade in till korridor idag. Vi hjälpte till en del. Var ganska så bra att han flyttade den här helgen för det betydde att jag kunde åka med deras föräldrar (och morfar) hem till Örebro så jag slapp ta tåget :)

I lördags då. Vi hade typ 30 minuter på oss att göra oss iordning för kl.17 ville folket komma på förfest. De blev lite sena och det var ju tur för vi hann precis, hehe.. Var några från Jossans klass och lite så. Vissa hade jag träffat förut. Är ju alltid kul när man känner igen några :) Kommer absolut inte ihåg vad alla hette. Är ju jättesvårt att memorera alla namn när de kommer så tät och hälsar, hehe.
Efter förfesten var det sittning - I-Cabaret. Aldrig varit på någon sittning förut, så det var himla kul :) Var en hel del internskämt, men det var jag förberedd på. Efter lite omflyttningar fick jag och Jossan sitta brevid varandra. Trevliga bordkamrater fick vi också :)
Efter sittningen var det mellanfest. Så då åkte vi tillbaka till Irrblosset. Mellanfesten var väl sådär. Lite såsegt. Gick till en annan mellanfest, men då hade de redan dragit tillbaka till "sittningen". Så då åkte vi också tillbaka. Kan passa på att säga att jag hittar till stan och tillbaka nu iallafall, hehe.

     

Fler bilder finns på bilddagboken.


Var jättekul och för det mesta bra musik :) Stannade tills det stängde och då var mina fötter helt döda, är fortfarande öm idag. Som tur var cyklade vi. Kom i säng vid kl.4. Så det blev ju inte supersent. Det jobbiga är bara att de ringde från Rosenlund kl.7.30 imorse och frågade om jag kunde jobba. Det jobbiga är att jag var ju död (och då även bakis), men också att jag inte kunde jobba. Säger man för mycket nej så slutar de ju att ringa. Vilket inte är så bra eftersom jag behöver jobba.

Får se när det blir Linköping nästa gång. Kanske ska stanna lite längre då så jag kan umgås mer med Jossan :)
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback