Man måste visst stå på sig

Var till vårdcentralen idag för att få en underskrift på att jag kan arbeta. Hon i kassan ville att jag skulle betela minst 600 kr, helst 1000, för en liten underskrift, men jag vägrade. Sa att det skulle räcka med ett vanligt läkarbesök, alltså 120 kr. Jag bestämde iaf att jag skulle betala efter jag träffat AT-läkaren (som hette Olof Säll, någon som vet vem han är? Kände igen honom asmkt, men ville liksom inte fråga). Blev bara en underskrift och inga prover. Men sen ändå så ville hon i kassan inte tro på mig. Så hon gick iväg och pratade med läkaren. Det hela slutade iallafall med att jag betlade 120 kr :) Hade det varit för några år sen hade jag aldrig ens tänkt på att ifrågasätta utan bara vara en snäll flicka och betala.

Sedan har jag även varit till USÖ och Karro på 82:an och gett henne pengar för Isacs kläder. Var även till Apoteket och köpte Alvedon, eftersom jag fortfarande har ont i huvudet. Hillevi (som jag också var till för att lämna mitt timkort) frågade om jag hade kollat att de inte var någe fel på trumhinnan. Ska nog kolla upp det på söndag när jag jobbar om jag fortfarande har ont och lock då.

Innan jag åkte hem var jag til Ica också och köpte frimärken, så nu har jag skickat iväg alla mina papper till NMC och Socialstyrelsen. Hon i kassan frågade om hon skulle posta det åt na. Var liksom tvungen att säga "Ja, tack", så nu hoppas jag att hon verkligen gör det. Blir så nervös när jag inte gör viktiga saker själv. Men det blir nog bra :)

Nu ska jag äta en apelsin och titta på nya Grey´s.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback