Gud så kul med snö

Jag är verkligen glad över all snö som finns där ute :) Spenderade hela eftermiddag/kvällen igår med att städa här hemma. Dammsög, ställde fram alla julsaker (allt utom granen), strök och hängde upp julgardiner i köket och sovrummet (får förbli mina svarta gardiner i vardagsrummet), tvättade, gjorde rocky road och bakade lussebullar.. Hmm vad gjorde jag mer? Jo lyssnade på massa svensk julmusik. Så nu känns det som om julen verkligen är på väg :)

Idag hade vi julbord till lunch på vaccinationen och så fick vi en röd liten vitprickig gris i julklapp av Hillevi, var verkligen en överraskning :) Men sen så hade vi världens segaste eftermiddag. Hade kanske 10 patienter på 5 timmar. De hade 35 st borta i M-huset.  Imorgon ska jag vara på barn så då lär det vara mera att göra. Hittade förresten min lila namnskylt som jag trodde att jag hade tappat bort. Den dök nämligen upp när jag städade bland mina matlådor, haha.

Efter jobbet träffade jag Sandra och mormor på Bingo 8:an. Blev att Sandra vann 600 kr, men eftersom det var mitt namn som stod på datorn, och mormor vill vara lite rättvis så delade vi på pengarna. Blev alltså 300 kr rikare :)

Nu håller jag på och kokar vatten till pulvermoset jag ska ha till matlåda imorgon.. Mm, så gott det ska bli - not!
XOXO

Kommentarer
Postat av: Aage

Yeay! Någon som delar min kärlek till snö ^^ Underbart.

2009-12-16 @ 20:02:49
Postat av: Madde

Ja fast idag är jag inte lika glad över den. Trillade på vägen till jovvet imorse och förstörde mina jeans :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback