Twilight, arbetsförmedligen & S. Darko

Igår kväll kom Lisa och Sofia hem till mig för att kolla Twilight. Det var trevligt :) Eller aa tills mina ögonen blev illröda och började klia hysteriskt. Blev lite bättre med en tablett och massa papper när jag gick och la mig. Sofia pratade om Kåren ikväll. Blev taggad igår, men idag vet jag inte. Ögonen kliar fortfarande och jag är rätt trött, men om några timmar kanske jag är supertaggad så vi får se :)

Imorse ringde jag Försörjningstöd, eftersom jag ringde dem förra veckan och de skulle ringa efter någon dag. De skulle ringa upp mig sa hon jag pratade med men de har inte gjort det än och nu har de stängt. Så vi får se på måndag annars får jag väl ta och ringa på tisdag igen. Suck. Kommer få en fet mobilräkning eftersom det är så mkt ringade hit och dit med jobbansökningar och annat som måste fixat. Har t ex ringt till Vårdförbundet idag också och de ska skicka papper så jag kan gå ut.

Jag har varit på arbetsförmedligen idag också på en introduktion för unga, eller vad det nu hette. Ja vad ska man säga? Fick lite tips om hemsidor man kan söka jobb på annars var det inget nytt. De började tala om vikarieförmedlingen i Örebro och sa att de hade lite blandat men bl a inom barnomsorg och vården. Hon frågade om det var någon som var utbildad undersköterska. Var en tjej. Sen frågade jag om de hade för sjuksköterskor också. Men det visste hon inte. Sen sa hon det dummaste. Men det behövs ju alltid sjuksköterskor. Och antydde att det fanns hur mkt jobb som helst. Nej svarade jag bara. Och sen upprepade hon sig fast med andra ord och då svarade jag något i stil med: Nej, för då skulle jag väl inte sitta här. Och kände hur irriterad jag var. Ofta jag har lust att gå till arbetsförmedlingen om jag inte måste? Mongo.


Nu när jag kom hem så kom jag att tänka på en film jag sett trailer på förut. Verkade wierd men var massa skådespelare som jag kände igen. T ex Ed Westwick från Gossip girl, Jackson Rathbone från Twilight, James Lafferty från One tree hill och nån kille från What about Brian som jag inte kommer ihåg vad han heter. Filmen hette S. Darko och det är så wierd som den verkar. Blev lite sur för att man (iaf jag) förstår inte hur allt hänger ihop och vad som hände med vissa personer eller varför. Kommer det hända igen? Vet att det finns en etta Donnie Darko så man kanske måste ha sett den innan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback