Coldplay med White Lies

Källa: med en liten recension


Yes i lördags den 22 augusti var ju jag Lisa, Emma och Lisas moster Karin på Stockholm Stadion för att se världens bästa liveband - Coldplay och jag var mer än glad över att White Lies var förband.

Trots regnet och den mulna dagen var eftermiddag/kvällen väldigt fin i Stockholm och tur var väl det eftersom vi var utomhus. Vi hade relativt bra platser, satt på höger kant. Jag hade helst velat sitta lite nämre scen (men det vill man väl alltid). Vet inte om jag behöver glasögon men jag tyckte att jag såg svindåligt på scenen. Härlig känsla och bra ljud var det iallafall och storbild så man fick se lite. Tänk dem som satt längst bak de borde inte ha sett ett skit utan skärmarna.


Missade första låten som White Lies spelade men mina favoriter hörde jag:

 

 

 


Och den sista låten som de spelade innan Coldplay skulle komma - Death, som är en av de bästa!



Efter White Lies var det lite ommöbliering på scen (så klart). Var rätt roligt att se publiken i mitten när de gjorde handrörelser, eller vad man ska kalla det, samtidigt. Såg ascoolt ut, men efter ett litet tag så man att det stod en man längst fram på scenen och visade hur de skulle göra, så då försvann lite av coolheten, men iaf ;) Sen kom det en kille och breakade. Svinduktig var han :)

Något som var mindre kul var bänkarna. De var riktigt osköna och så killarna som var bakom oss. De kedjerökte verkligen under hela kvällen. När vi åkte hem och det inte var så mkt ljud överallt hörde jag att min andning lät rätt tät, så tack för det killar! (tänkte inte så mkt på min andning under konserten hade ju annat för mig). Karin sa att hon hade tänkt att visa dem ettt av sina barns astmaspray och be dem sluta röka. Hade jag vetat det hade jag gett henne mitt så, men det tänkte jag inte på.

Coldplay började iallafall konserten med Life in Technicolor då de kom ut på scen med falkor i händerna. Nu hade det hunnit att bli mörkt ute så att mina videos är inte lite bra längre men här är iallafall några och det är ju också mina favorit låtar:


 
Jag tror att det är mest Clocks som ljudet inte är så bra på, de andra är lite bättre :)


 

 

 

Det dumma är att när jag tycker att låtarna är bra så får jag alltid lust att sjunga med och jag har ju typ världens fulaste sångröst så jag förstör nog låten (Fix you) lite, men bra är den iallafall. Jag var lite sen med att filma rätt ofta. Missade typ allting Chris Martin sa på svenska och allt roligt han gjorde men på nästa klipp pratar han lite iallafall och sen spelar han The Hardest Part och sen även Viva la Vida.




På nästa klipp gör publiken (på Chris Martins begäran) en mobiltelefonvåg eller vad man ska kalla det. Vi gör den två gånger så det är lite skakigt med min filmning. Efter andra gånger börjar de spela Bille Jean som en hyllning till Michael Jackson. Chris Martin sjunger lite fel, men det gör inget :)






Såg ni fjärilarna? De är typ ett måste till denna låt :) Sen visade det sig att jag hade jättelite batteri kvar så det räckte inte till en hel låt till. På nästa (och sista klippet) tackar Chris Martin publiken och pratar om en CD som vi ska få när vi lämnar stadion. CD:n heter Left Right Left Right Left och är livlåtar från deras turné. Vi fick inga för att de delade inte ut dem vid väran utgång, men jag lyckades komma in igen och få en CD men eftersom vi var fyra som ville ha den så fick jag roffa åt mig 3 till. Kände mig rätt dum, men man måste våga ta för sig lite här i livet.
 

 
Åh, det var så bra allting :D Coldplay är som sagt klart det bästa liveband som finns och nästa gång de kommer till Sverige tänker jag gå (om jag inte hatar deras nya album som jag antar att de kommer göra snart) även om jag nu har sett dem 3 ggr varav 2 har varit inom 1 år.
Alla som inte var på Stockholm Stadion i lördags missade verkligen något. Emma tror att alla i hela Sverige känner någon (eller känner till någon) som var på konserten, jag vet inte rikigt om jag tror på det, men varför inte? Var rätt så jättemkt folk så :)

XOXO


PS: Bilder finns som vanligt på bilddagboken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Joo, jag tror fan att alla i hela Sverige (okej, inte spädisar och asgamla pensionärer) kan hitta någon bekant som var på coldplay! =)

2009-08-27 @ 19:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback