Varför inte ta svängen via Vingåker hem?

HAHA! Jag kan inte annat än att skratta. Skulle kunna gråta också, men det gjorde jag som tur var inte.
Idag är det ju fredag och solen sken igenom diset nu i eftermiddags. Jag fick sluta kl.15 istället för 16.30 idag. Jag fick ta en egen patient utan någon tillsyn och så fick jag plocka 10 suturer (huvudet) på en patient. Alltså var jag på bra humör :) Extra glad var jag över att jag skulle hinna fika med Rebecka och Ida på stan vid kl.16 :)
Men sen...

Tåget skulle gå kl.15.36 från spår 5B. Det kom inte, istället stod det helt plötsligt att nästa tåg skulle komma vid kl.16. Istället kom det ett tåg mot Stockholm på spår 3 (mittemot). Bra tänkte jag. Stockholm är ju åt rätt håll, så jag klev på tåget. Satte på mp3:n och lutade mig bakåt som vanligt. Efter ett tag började jag fundera på varför vi inte kommit fram till Kumla. Blev då mer uppmärksam på landskapet utanför och jag insåg att vi var på väg åt ett helt annat håll. Shit! Men vad skulle jag göra? Rycka i nödbromsen och gå tillbaka till Hallsberg? Nja, kanske inte. Så jag satt lungt kvar och tänkte att vi snart skulle stanna så jag kunde gå av och åka tillbaka. Men det kändes som om vi aldrig skulle stanna.

Jag hade en man brevid mig och när konduktören kom och bad om biljetter fick jag pinsamt förklara att jag gått på FEL tåg. Hon blev väldigt skeptisk och trodde nästan att jag drev med henne för att få åka gratis till Stockholm. Men som tur var bad hon inte om några pengar. Mannen brevid mig var väldigt snäll. Han hade sin laptop med sig och tittade upp när tåget från Vingåker tillbaka till Hallsberg skulle gå. Vi kom fram till att  jag skulle bli tvungen att ta bussen och då slog det mig att jag hade dåligt med kontanter. 63 kr stod det att det skulle kosta och jag hade väl det precis, men var massa småmynt så mannen tyckte att han skulle ge mig pengar istället. 60 kr tyckte han att jag skulle få. Hur snäll var han inte!? Jag tog så klart inte emot dem, men efter några om o men accepterade jag 20 kr. Och tur var väl det! För bussbiljetten kostade nämligen 77 kr och det hade jag inte haft.

Ibland blir jag bara så glad och tacksam över att folk lägger sig i :)  Hade ju fått vänta nästan 1 h i Vingåker om jag inte fått den där 20:an av mannen och sen var jag nära att missa bussen när jag frågade en kille var det skulle gå ifrån och han inte visste. Han tyckte att jag skulle gå till stationen och kolla upp där. Men då var det en annan kille som la sig i och pekade på bussen, så att jag hann (hade 5 min på mig från det att jag gick av tåget till det att bussen skulle gå). Snälla människor jag träffat idag. Nästan så jag skulle skicka in Dagens Ros till mannen på tåget :)

Det blev en rätt lång bussresa hem. Det tog 30 min med tåget från Hallsberg till Vingåker och sen tog det 1 ½ h från Vingåker hem till Örebro (istället för 20 min Hallsberg-Örebro)! Kissnödig var jag hela resan, hade tänkt att jag kunde kissa när jag kom hem istället för på stationen i Hallsberg. Tänkte att jag ändå snart var hemma. Haha, ack så fel jag hade! Strax innan Hampetorp tog även mina batterier på mp3:n slut. Suck.

Ringde så klart Rebecka och berättade att jag inte skulle hinna komma med. Som sagt har jag bara skrattat åt händelsen. Beror nog på de anledningarna jag började med. Hade det varit vinter, mörkt och kallt hade jag nog börjat gråta istället.

Felet jag gjorde var ju att inte tänka på att det stod Stockholm via Katrinelund (?) istället för via Örebro. För rätt riktning på tåget var det ju iallafall, om jag nu ska försöka försvara mitt misstag.
Var en upplevelse som inte kommer att ske igen, förhoppningsvis, haha ;)


Kommentarer
Postat av: tess

SV. Jo, böckerna är ju Alltid bättre än filmerna. Och just därför läser jag dom efter ;) Hade jag läst Twilight innan filmen hade jag blivit lite besviken, även fast filmen var grym! Men jag saknar lite närhet! T.ex. (i boken) då innan dom ska spela baseball och edward ska springa igen, då vill ju inte bella och edward är tvungen att "locka" henne lite.. och då blir det ju ganska intimt osv.. ;)



Jag är helt ok med att läsa böckerna efter och få reda på vad som händer när jag ser filmen! =) Men jag får ju ändå reda på en del genom att jag har denna hemsida :p fast det har faktiskt blivit mindre än vad jag trott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback