Påskafton

GLAD PÅSK!


Känns som om det kommer bli en trevlig påskafton trots allt idag. Dels för att solen skiner så fint :) Tänk va lite sol kan göra för humöret. Fast det är ju trots allt vetenskapligt bevisat att vi behöver solen för att må bra.
Jag åt min frukost på balkongen idag samtidigt som jag pluggade lite. Sen har jag läst nästan hälften av Pediatrik boken idag. Tog en paus nu. Blev inte så mkt läst igår. Men resten gjorde jag som jag sa, dvs. tvättade och städade. Dessutom bakade jag chokladmuffins. Vet inte om jag ska bjuda hem pappas familj på födelsedagsfika nästa vecka och äggen skulle gå ut så som idag så då passade jag på att baka.

Igår kväll såg jag Så ska det låta. Gårdagens gäster var Jan Johansen, Molly Sandén, Charlotte Perelli och Ola Svensson. Det var ett rätt bra avsnitt faktiskt. Många fina låtar bla. Guldet blev till sand. Men jag har lite kommentarer om kläderna. Charlotte hade en jättefin klänning och söta skor. Hon såg riktigt uppklädd ut. Och sen har vi Ola som såg ut som en 4 åring som klätt sig själv! Herregud som han såg ut! Tror inte att han hade velorbyxor, men det såg nästan ut som det. Desutom tyckte jag att han såg ut som en hob hämtad ur Sagan om Ringen-triologin. Brevid Charlotte såg det ju ännu roligare ut. Haha. Jan Johansen är en riktig pajas också. Men de var duktiga iaf :)
Hittade inget klipp på youtube, men om man vill kan man se det på
SVT Play.

Kl.21 började en film på TV6 med Peter Facinelli (spelar Carlisle Cullen i Twilight). Hollow man 2 hette filmen. Var rätt bra. Den var läskig, fast ändå inte. Hoppade till ibland, men det var väl  mest för att en av huvudpersonerna Christian Slater var osynlig. Han var även "the bad guy". Peter spelade en polis som skulle beskydda en biolog (Laura Regan) från att bli dödad av den osynliga mannen. Hon hade tydligen någon typ av buffert som skulle rädda den osynliga mannen från att dö om några månader. Jag har fortfarande inte förstått varför biologerna, militären och FBI inte ville att han skulle bli normal igen. De ville bara döda honom. Visst han hade blivit en seriemördare (från att vara bra militär), men istället för att låta honom få bufferten och bli synlig och sen arrestera honom, så ville de bara döda honom. Känns inte alls som en bra idé. Är rätt svårt att döda någon som man inte ser!? I slutet av filmen blir även Peters karaktär osynlig. Kommer det en Hollow man 3 mån tro?
Nu när jag letade efter en bild, insåg jag att jag faktiskt har sett Hollow man (1) också. Den är från år 2000 och då är det Kevin Bacon som blir den osynlige. Tror dock inte att filmerna har någe med varandra att göra. Är olika skådespelare och allt. Men den var rätt bra har jag för mig :)

       
Visst är han snygg? ;)                                   

Det var allt för denna gång.
Ha en trevlig påskafton. Och ät INTE för mycket ägg. Tänk på kolesterolet ;)
XOXO

Kommentarer
Postat av: Julia

GLAD PÅSK!! ;D Nu ska jag fara och köpa godis! Känner att det behövs en dag som denna;) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback