Pappa på USÖ

Farfar ringde igårkväll och berättade att pappa hade åkt in till akuten. Min första tanke var att han hade åkt in pga alkoholförgiftning. Men så var inte fallet. Tänkte inte det så länge för sen hörde jag att farfar skrattade. Farmor var arg, men farfar skrattade. Alltså var det ju inget jätteallvarligt.

Pappa hade varit ute med sin granne och åkt inlines när han ramlade och slog sönder knät. Pappa har haft en del problem med sina knän efter en del fotbollskador och farfar sa att han skulle opereras imorgon (idag alltså), så han lär ju ha slagit sönder en hel del.

Farfar tyckte att jag skulle gå dit och hälsa på honom först på tisdag, men han visste inte var han kommer att ligga. Ortopeden gissar vi ju på, men vilken? 27:an eller 37:an? Farfar tänkte iallafall inte åka och hälsa på honom. "Är han så dum att han åker rollerblades... då får han skylla sig själv!" Jag tänkte att jag skulle gå dit imorgon efter praktiken. Inte idag, dels för att de har besökstider kl.13.30-18.30 och då kan jag inte idag, och dels för att jag inte vet när han opereras eller hur lång tid det kommer att ta. Alltså är det bättre imorgon, när man vet prognosen bättre också. Sms:a Sandra igår om detta, eftersom jag tänkte att farfar förmodligen inte hade ringt henne. Hon blev så klart upprörd och ville åka dit som idag. Men nu när jag kollade tiderna så kunde hon inte heller.

Vet inte om det är dumt att inte åka dit idag? Men samtidigt kan jag ju tycka att pappa kan ringa mig själv om han vill att jag ska komma. Och så verkar farfar tycka att det inte är någe allvarligt eftersom han hade pratat med pappa och bara skrattar åt honom. Berättade för mamma igår också, och hon tyckte väl inte heller att det var någon idé att åka dit idag.

Jag ska iallafall ringa till de olika avdelningarna nu och kolla var han ligger.
XOXO


Update: Nu vet jag att han ligger på avd.27.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback