Mando Diao

Läste en recension från SvD och den var väl inte så jättepositiv. Snittbetyget av läsarna ligger på 3 av 6 prickar.

Jag är rätt dålig på låttitlar så jag har ingen aning om vilken de öppnade upp med eller vilka alla låtar som spelades var. Men jag tyckte iaf att konserten var bra. Förtjänar med än 3 av 6 prickar. Av mig får de 5 av 6 prickar. I recensionen klagar de bland annat på att man inte såg något och att det var dåligt ljud. Jag tyckte att ljudet helt perfekt. Man slapp ha öronproppar men det var fortfarande tillräckligt högt. Och vi stod i början väldigt långt bak och såg hur bra som helst. Sen gick vi fram lite och såg fortfarande jättebra. Bortsett från ett huvud som jag ibland ville kapa av med en handsåg.

 

Gustav pratar lite i början om att man inte ska ge upp som band utan skivkontrakt. Att ljudet försvinner ibland beror på att jag zoomar och det blir tydligen så då. Ljudet på den här låten är kanske inte det bästa, men jag tycker att man hör väldigt bra och att man ser rätt bra också. Som sagt stod vi ju rätt långt bak.


Ölen vi köpte tyckte jag inte om. Var väl inge fel på ölen, men jag var absolut inte sugen på öl. Förstod inte varför jag ens köpte den, haha. Jag var nog lite trött också för jag tyckte att det var lite segt i början av konseten. Kom liksom inte in i humöret att sjunga/skrika och dansa/hoppa. Det släppte dock efter låtar. Vid Clean town tror jag faktiskt.


 
På den här videon ser man typ ingenting. Men man hör desto bättre. Är en akustisk version som är jättefin. De (Gustav?) pratade om att man kanske ser en vän för sista gången när man ser dem på stan eller så. Vilket gjorde att jag genast tänkte på Mårten och fick kämpa för att inte börja gråta. Oerhört fin låt iaf.


 
Gloria. Blev drag när den spelades. Det är kanske inte det bästa ljudet. Rätt brusigt faktiskt. Här syns även det äckliga huvudet som jag ville kapa av rätt tydligt.


Det kändes som om konserten gick väldigt fort. Vet inte vad det beror på riktigt. Kan ju vara för att vi hoppade förbandet och kom rätt lagom innan de började spela. Annars brukar man ju alltid komma 100 år innan den "riktiga" konserten drar igång.

Mando började extranumret med Dance with somebody och då blev det väldig fart på publiken.


 
I denna video hör man Emma och Louise prata om ljudet på hennes kamera, hehe. Jag filmade inte hela låten. Dels för att jag fick ont i armen och dels för att jag ville hoppa/dansa och sjunga med!


Jag hade jättekul på konserten, trots att den började rätt segt och kändes faktiskt kort.

Mina favoritlåtar är dem jag nu har lagt upp, men den största favoriten är God knows. Filmade lite i slutet på den låten, men det blev så hakigt och dant att det inte var värt att lägga upp den. Jag önskar att kvaliteten på filmerna hade varit bättre, men samtidigt bev de bättre än jag hade trott att de skulle bli.

Jag saknade låten Mr. Moon. Var synd att de inte spelade den tycker jag.

För det mesta är konserter det roligaste man kan gå på. När blir nästa? :D

Kommentarer
Postat av: emma

dom började med sheep dog..;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback