Johannas bröllop

Idag har jag, Emma, Jossan och Camilla varit på Johanna och Daniels vigsel i Närkes kil kyrka. Blev väldigt glad imorse när jag vaknade och såg att solen sken så fint :) Har blåsigt lite kallt, men annars kunde de inte fått finare väder.

Kyrkan var jättefin. Stilren på ett mysigt sätt. Passade Johanna perfekt. Hennes klänning var också en äkta Johanna klänning. Superfin! Blommorna var fina. Slöjan var fina. Brudtärnorna var fina. Sången var fin. Daniel var så klart också fin.

De såg så små ut när de stod där vid altaret. Jag hade nog aldrig vågat...

Sen har man ju lite olika smak på vad man tycker att prästen ska säga. Insåg att jag satt och grimaserade en gång när prästen talade. Men det beror väl mer på att vi inte har samma tro. Vigseln passade ju Johanna och Daniel och det är ju så det ska vara.

Min favorit del var när de sa JA och duetten "You are" som jag tyckte var otroligt fin. Både texten (Clint Brown) och sången (Sandra och David). Nu när jag letade efter låten har jag insett att You ska vara Gud, vilket jag inte tänkte på (men borde ha gjort) i kyrkan. Tycker ändå att det är en fin låt och passar väldigt bra på bröllop.

Jag älskar bröllop! :D

   

Kommentarer
Postat av: Julia

Kul med bröllop! Undrar när nån jag känner bestämmer sig för att gifta sig:) Vad hade du på dig? Bild:) Jag har shoppat idag, har lite ångest för jag har väl kanske inte råd..men ville så gärna ha och affären finns inte i Sverige, då får man väl?! :S Miss you! Puss

Postat av: Nina

Det är pneumokockervaccin vilket hon redan har fått två gånger tidigare, men denna har dubbelt så hög dos och de vill testa för att kolla ifall de ska börja ge denna när barnet blir 12 månader.

2009-04-19 @ 09:21:43
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback