"Ja må jag leva, ja må jag leva, ja må jag leva ...

... uti 100:ade år ..."
Ja, jag har iaf klarat av 22 år nu. Eller aa kl.22.47 om man ska vara exakt. Tycker att jag börjar bli lite gammal nu. Känns helt sjukt att de sista åren gått så fort. Jag säger jämt nästan att jag är 20 när folk frågar. Men det är jag ju inte, haha.

Vad har jag då gjort denna dag?
Jag stressade (som vanligt) iväg till praktiken imorse. På praktiken har jag fått följa med en patient på ECT-behandling, delat mediciner, gett en intra muskulär spruta och tagit ett blodprov. Dvs. fortfarande lite saker, men mycket mera än igår iaf :)
Efter praktiken var jag till 27:an och hälsade på pappa. Sandra kom också med. Farmor och farfar var där när vi kom. Farfar ringde imorse för att säga grattis, men jag var i duschen så jag svarade inte, men det trodde han. Haha. Mitt 3 svar säger ju typ "Madde ... Kan inte ta emot ditt samtal just nu. Lämna ett meddelande efter tonen". Farfar hörde bara "Madde" och sen började han prata och när tonen kom för att tala in meddelandet så trodde han att jag la på, så då gjorde han också det. Haha. Han trodde jag var jättetrött eller någe! Sen vägrade han att förstå när jag förklarade hur det låg till, haha. Han hade iaf tydligen ändrat åsikt om att åka och hälsa på pappa. Så det var väl bra.
Jag och Sandra stannade inte så länge, typ 1 h.

När jag kom hem så ringde mamma och berätta att Eila blev överfallen (för SJUNDE gången) av grannhunden Alice. Eila verkar ha klarat sig rätt bra iaf. Hade någe litet sår och så var hon helt slut, men annars så var allt bra. Alice är en riktig idiothund! Hon hade rymt hemifrån och tagit med sig en yngre hund och sprungit med full fart på Eila. Så det var ju 2 mot en. Plus att Eila inte såg att de kom.. Fan jag blir så arg!! Vad är det för fel på dem egentligen? Hur svårt kan det vara att ha sin hund kopplad när de är ute eller att stänga dörren/grindarna? Som sagt är det ju 7:e gången den där hunden hoppar på Eila helt utan anledning.


Gos Eila! <3
Varför skulle man vilja skada henne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback