Födelsedags firande i Lundby

Precis som rubriken lyder har jag varit i Lundby och blivit firad av min mormor, morfar, mamma, syster, moster och Filip eftersom jag fyller år på onsdag. Jag stod för maten och mamma för drickat. Blev rätt billigt ändå och det blev över till två matlådor :)
Bra presenter fick jag också. Egentligen ska jag inte få någe av min moster eftersom det tydligen är sagt så att vi bara ska fira jämna år. Mamma köper inget till min kusin osv. Men jag fick iaf en kokbok med Klaras GI-mat av Lena. Såg ut att finnas en del gott där. Har fått en del GI-kokböcker nu så det är väl dags att börja laga lite sån mat kanske. Sedan tidigfare har jag fått en DVD-spelare av mamma. Av Sandra och Filip fick jag en rosa plattång :) Av mormor och morfar fick jag pengar, vilket alltid är bra! Fick även 200 kr i påskpresent och det fick ju Sandra också så klart ;) De är så snälla <3

På vägen hem till mamma från bussen stannade jag till i dungen och plockade lite blommor. Fanns inte så många, är kanske lite för tidigt än. Men de som fanns var fina :)

     


På väg till Lundby så pratade jag även med sjuksköterskan på avd.27 som var ansvarig för pappa. Hon berättade att han hade fått en fraktur i knäskålen och låg färdig för operation. Morfin hade han fått för smärtan, vilket han spydde glatt av. Han är väl lika känslig som jag. Hon tyckte inte heller att det fanns någon anledning för mig att åka dit idag, utan jag fick hans telenr så jag kunde ringa. Han lät väl inte allt för pigg. Hörde inte så bra heller eftersom jag satt på bussen. Men jag kan tänka mig att han hade ont, mådde illa och var hungrig. Dessutom var det ju ett tag sen han fick sig en öl. Så det vore ju konstigt om han inte var lite grinig.
Jag ska iaf dit imorgon efter praktiken. Pappa trode att han kanske skulle ha fått åka hem då. Men får man verkligen göra det? Han ska ju operera knät inte en tå liksom..? Tror att det vore bra om han stannade där några dagar.

Dags att kolla lite TV och sen läsa lite i kurslitteraturen.
XOXO


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad har hänt med Tony?? Det här har jag missat totalt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback