Lussekatter

Brr, förstår inte att det jämt är så kallt här. Min lägenhet verkar inte ha någon isolering.. På somaren är det svinvarmt så man måste gå runt naken och nu måste jag har på mig hela min garderob och ändå fryser jag som fan.

Var hos Kiina idag, för att fixa (för förhoppningsvis den sista gången) uppsatsen. Vi gick till maxi för att köpa lunch och där sålde de lussekatter för 1 kr styck, så vi blev ju tvugna att köpa :) Min första lussebulle sen förra julen, lite torr var den, men lussebullar är ju allitd goda.. Ska baka egna sen nämre lucia :)

Ska upp astidigt imorgon. Ska jobba och måste ta bussen, för jag orkar inte cykla till universitetet från Vivalla.. Jobbade igår också, då missa jag bussen, så det blev cykel iaf.. Det var typ storm, massa snö på marken plus att det blåste som fan, småsnöade och var svinkallt. När jag kom fram hade jag typ som värsta astmaatacken, inte kunde andas och fick lite småpanik (det började pipa i bröstet idag med, då jag bara cyklade till Södra Grevrosen gatan). Tror jag kanske måste kolla upp det där.. Iallafall.. De var två nya ssk-studenter på jobbet i måndags. De gick runt och kollade läget mest. Jag skämdes lite, för att jag hade nagellack, så jag ville egentligen inte hälsa på dem, haha.. Gjorde de iaf och bersättade att jag läste T5. Tjejen (som jag inte kmr ihåg va hon hette) frågade om jag ville byta.. Haha.. Nej tack! Har ingen lust att göra om T2 eller någon annan termin för den delen.. Skulle vara T4 i sånnafall.. Var mycket att göra, men det var kul och man fick ju börja sticka och andra saker då :)
Vad som skulle vara kul, däremot, är att läsa på collage i USA, hehe.. Skulle vilja testa på att leva som de gör på TV i nån termin. Fatta va kul de har (sen hur det är i verkligenheten vet jag ju inte).. Eller någe mindre drastiskt - läsa i en annan stan. Ville absolut inte göra det när jag sökte skola, men nu ångrar jag mig typ. Trivs jättebra i skolan, men man skulle nog vara mer insatt (och typ tvungen att vara supersocial) på campus och alla aktiviteter.
Det kanske är tur att det inte finns någon barnmorske utbildning i Örebro.. Skulle vara Mälardalen, i såfall, men då skulle man ju pendla. Ska nog söka till Göteborg då.. Skulle vilja testa att bo där. Vet inte riktigt varför. Men det skulle nog vara nyttigt att flytta till en främmande plats helt ensam (och sen får man bara hålla tummarna att det inte bara är gamlingar i min klass) :)

Oj, det blev rätt mkt skrivet nu. Kanske ska sluta så att man inte tröttnar på att läsa, som vår sem.handledare Mia "Det ser lite rörigt ut så jag har inte läst" "Det var lite mkt text så jag har inte läst"  "Jag läser bara enstaka ord och inte hela meningar..." Jävla mongo!

XOXO

Såg förresten nyss på Cold case och Don Swayze är så himla äcklig. Helt creepy och dessutom har han nog världens fulaste näsa...


             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback