God morgon

Igår lades hemtentan ut och min plan var att jag skulle sitta hela dagen och arbeta på den, men kl.halv nio blir jag väckt av ett sms från Lisa. Hon kom med ett erbjudande jag inte kunde motstå - en tripp på stan med henne och Josse :) Så jag åkte upp och träffade dem strax efter kl.10 på H&M. Jose drog vidare nån gång vid halv 12 kanske och då gick jag och Lisa och åt lunch, sen blev det mera affärer, glass, stadsbibiloteket och mera affärer, kom hem vid tre kanske, så det blev en hel dag :)
När jag kom hem började jag läsa mere ingående på hemtentan men jag fick absolut hjärnstopp när jag skulle börja skriva. Kom inte på ett enda ord (och så står det max 2 sidor/fråga) Panik! Så det blev inget skrivande på hemtentan igår vilket betyder att jag var tvungen att tacka nej till Lisa som undrade om jag ville med henne o Josse och sola :( Dessutom är det Krampen idag (den årliga tävlingen som bestämmer om Risbergska (grisarna) eller Karolinska (piltarna) är den bästa skolan, Jag har ju gått på Risbergska och vi vann alla mina 3 år. Förra året vann vi igen och idag är det min lillasysters sista Krampen så jag hoppas att vi vinner en 5:e gång. Krampen betyder att man ska vistas på Rosta gärde i gröna och vita kläder (eller svarta och gula om man mot all förmodan skulle heja på Karro) eller så ska man sitta på Stortorget och vänta på att den vinnande skolan kommer och badar i Likkistan. Förra året var jag och Lisa både på Rosta gärde och Stortorget, vi blev dessutom solbrända och fina :) Men iår ska jag alltså sitta här hemma och skriva på en hemtenta :(

Men jag tror nog jag unnnar mig en timmes sol först.
XOXO


Kommentarer
Postat av: Julia

Vet du gumman, det kommer fler år och hemtentan kommer gå jättebra! Jag håller ju mina tummar för dig=) Hoppas du kan komma och fika imorrn, men jag förstår verkligen om du har fullt upp! Lycka till nu och kämpa på, snrt sommarlov!! :D Puss

2008-06-03 @ 16:54:22
Postat av: jos

gaahh... jag saknar dig =)

2008-06-04 @ 08:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback