22/6

Nu var det lite väl länge sen jag skrev någe här.
Har väl kanske inte så jättemycket att skriva heller.. Sen sist har jag iallafall jobbat hela den helgen och sen tis och ons natt (men det är helt sjuk, för om man jobbar tisdag natt så går man på på måndag kväll och av tisdag morgon). Har iallafall varit ledig sen dess.

Midsommarhelgen
Var meningen att jag skulle åka med farmor, farfar, gammelmormor Märta och pappa till Hampetorp, äta lunch, jordgubbar och dansa runt midsommarstången med mina fastrar och kusiner. Men det blev inte riktigt så. En helvtimme innan farmor och farfar ska komma och hämta mig, ringer pappa och säger att det inte blir någon Hampetorp för att Märta har fått en stroke. Farmor och farfar hittade henne hemma mellan sängarna halvt medvetslös.
Farfar klarar tydligen inte av sjukhus så bra, så farmor fick åka med dit själv. Men det tyckte jag var någon bra idé, så jag cyklade dit istället. Så jag firande min midsommardag på akuten och sedan på avd.96, där jag för övrigt träffade Birgitta och Rebecka från min klass.
Hon såg så liten ut, gammelmormor, när hon låg där i sängen halvt förlamad. Röntgen visade på en propp (vilket vi även trodde, eftersom hon har för tjockt blod, men eftersom hon är så ostadig på benen har hon inte fått Waran) och prognosen är inte så bra med tankte på att hon fyller 95 år nu i sommar. Märta berättade iallafall att hon förstod att hon fått en propp i hjärnan men att hon inte kände sig sjuk. Det är nog bra, tror jag.. Jag hörde knappt vad hon sa, eftersom hon är slapp i halva munnen, inte hade sina tänder i munnen och dessutom pratar hon ju ren skånska :) 

På eftermiddagen kom mina fastrar till sjukhuset så då åkte jag hem.
På kvällen kom Jossan och Emma hem till mig :) Vi grillade och så. 
Senare på kvällen drog vi till en fest , när vi var där insåg vi att man kunde se mitt hus från deras veranda/balkong. Haha det var helt sjukt där. Blev kanske mera dricka än vad som var tänkt, verkar iallafall så när man tittar på korten som blev tagna, haha.. Festen var som en typisk amerikansk ungdomsfilms fest. Pissstort hus, massa folk, folk som kräktes över balkongräcket, sprit överallt, några som strulande, folk som blev galna (syftar på Emma och Jossan, haha) m.m.  


           

     


Lägger upp mer bilder på http://medei.bilddagboken.se :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback