Stockholm

I helgen var jag i Stockholm med Jossan. Det var riktigt skönt att komma bort lite och så var det ju även kanonväder :)
Åkte på fredan, hade lite problem när vi skulle iväg, så vi kom till Stockholm senare än planerat, men det gjorde ju inte så mkt.. Vi åt mat och tittade på film, sen åkte vi upp påstan och satte oss på någe-Friday och tog en cider. Sen så gick vi runt och tittade lite..

På lördan åkte vi till Gröna Lund. Det var jättefint väder och jättekul. Roligare än jag trodde att det skulle bli.. Åkte en del karuseller och sen tittade vi lite på genrepet för Sommarkrysset :)
På Djurgårdsfärjan hem så stötte på fransmän på oss och när vi var frammesa de hejdå och pussade oss på kinderna.. Blev lite paffa och så sa Jossan: "Right this is hpw ju french kiss".. Fransmannen missförstod och sa: "Do you want a franch kiss?" Tror att Jossan svarade någe typ mm.. Och då skrattade de så klart.. Jag tyckte också att det var rätt kul faktiskt, haha..
Men iallafall.. Vi åkte hem, åt och gjorde oss i ordning för en utekväll.. Mötte Micke och hans 2 skumma kompisar.. Vi gick till Ace och det var en jätterolig kväll :D Tog sista T-banan hem o så :)

Vi vaknade jättetrötta på söndan, men vi var inte alls bakis :D Vi lyssnade på ett röstmeddelande som Micke lämnat. Det var helt sjukt och sen så gjorde vi oss iallafall iordning och åkte upp på stan..
Jag köpte en jättesöt kortärmad kofta på Cubus och så var det 50 % på typ allt på Monki, så jag köpte en tunika, en skjortklänning och en jacka :D När affärerna stängde så åt vi mat på Kungshallen, som förmodligen har bäst mat i stan.
På kvällen var vi hemma och myste med filmmaraton :)

Vi åkte hem på måndag förmiddag, för vi skulle jobba på eftermiddagen, jag kl.14 och Jossan kl.15.. Jag kom 10 min sent till mitt jobb, men det fick inte hjälpas..


Det var en lyckad helg i Stockholm iallafall :)

Bildet finns på
http://medei.bilddagboken.se ifall nån är intresserad ;P

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad förvånad jag blir att Jossan säger crazy saker på engelska....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback