Onsdag

Vaknade kl.14 idag och var rätt pigg, inte så bra tänkte jag eftersom jag hade jobbat natt och ska gå på nu natt igen, så jag lyckades somna om, men då gick jag inte upp förrän klockan var drygt 17. När jag gick upp såg jag att H&M's höst katalog hade kommit. Blev rätt glad, för jag har väntat spänt på den, men det blev en besvikelse. Var inte alls så mycket snygga kläder som jag hade hoppats på. Men men..

Imorse när jag kom upp från omklädningsrummet, fick jag ett sms om att jag hade ett missat samtal från mamma (är ingen som helst täckning nere i kulverten på USÖ). Jag förstod genast vad det rörde sig om. Mamma hade sagt till mig igår på dagen att Märta (min gammelmormor, alltså farmors mamma, säger gammelmormor för att det är pappas mormor) varit nära på att somna in 2 ggr under natten, sä jag förstod att hon hade gjort det nu inatt. 2 min i 12 somnade hon in (min fasters födelsedag). Jag känner mig så klart ledsen, men jag har inte gråtit än. Börjar fundera på om det är något fel på mig?! Jag träffade Märta när hon bodde på Rosenlund och hon tyckte väl inte att det var så himla kul längre. Tror nog att det är lite därför jag inte gråtit också, för jag tror att hon tyckte att det var skönt att få vila.. Hon blev 94 år, skulle iofs ha fyllt 95 nu i augusti.
Jag vill helst tänka att hon nu har återförenats med min gammelmorfar Axel som dog när jag gick på högstadiet.

Vila i frid min kära lilla gammelmormor
 <3


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror att när det har varit pågång så länge så förbereder man sig på det! Plus att hon var så gammal, hon har lixom levt sitt liv och var kanske klar. Så det är nog inget fel på dig för att du inte grät..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback