Första februari

Idag började jag halv ett, fatta va skönt! :D Hade först venprovtagning på KTC. Det var kul faktiskt, hehe.. Man får ju inte ta på varandra,, utan vi har ju sånnadär snygga plastarmar, med två behållare som man fyller på med blod i.. Var tydligen torkadt koblod som man blandade i vatten när det var som pulver typ, lite äckligt.. Vet inte om han skämta eller inte..
Var lätt att ta prover på armarna, eftersom blodkärlen är så framträdande och så. Kommer nog kännas jättejobbigt sen när jag ska ta på en riktig människa. Det som jag ändå inte lyckades så bra med var att lossa på stasen. Glömde det nästan hela tiden, och det är ju inte bra för då får man ju fel värden. Men sen när vi skulle testa med en butterfly nål istället för en vanlig så glömde jag att ens spänna fast stasen, hmm.. Egentligen behöver man inte stasa, bara om det är svårstuckna patienter, tror stasen är till för att framhäva venen. Men man använder butterfly när man ska sticka på barn eller svårsstuckna patienter och då ska man ju stasa armen, Men aa.. hehe, bara jag kommer ihåg det när det verkligen gäller, dvs. på KTC examinationen :P

image33

Sen hade vi lite rast innan det var dags för läkemedelshantering.. Booooring! Pratade mest författningar och skit. Lite jobbigt, men vi fick sluta 20 min tidigare så det var ju bra :)

Kollade nyss på avsnitt 2 av LAink den andra säsongen. Har inte sett första avsnitet än, men det får jag ta sen.
Nu ska jag läsa för imorgon är det omtenta :(

Kommentarer
Postat av: Julia

Lycka till på omtentan!!

2008-02-02 @ 00:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback