Snö, VG, IKEA och Coldplay

Finns det någe bättre att vakna på morgonen och se att det är massa snö ute? (på vintern alltså) Nu får vi bara hålla tummarna att det ligger kvar, eller om det nu måste försvinna, att det kommer tillbaka till 24-25:e.
Det negativa med snön är att bussen alltid är sen, fast det var den i början av veckan också (och nej det är inte jag som kommer för sent).. Hade opponering idag. Jag och Kiina opponerade (ska försvara imorgon) och vi höll ju på att komma försent när bussen vägrade att komma i tid.. Var lite nervösa innan också, men det gick himla fort, kändes som om det bara varade i en kvart.. Men det gick bra.. Jättebra faksikt för vi fick VG :D Nu hoppas vi att det ska gå bra imorgon också, så vi kan få VG på hela betyget :) För de som inte vet är VG på Universitetet = MVG på gymnasiet, haha var bara tvungen att säga det ;P

Slutade skolan redan kvart över nio så då åkte jag till IKEA, skulle egentligen åkt med mamma, men hon hade glömt bort det.. Var inne en snabbis på djur affären och köpte julklappar till Eila. Tänkte köpa ett nytt tuggben som tydligen skulle vara nyttigt, och så fanns det i tre olika färger, så jag frågade om det var olika smak på dem.. Fast det var det ju inte.. Lika kul tycker jag.. Spelar ju ingen roll vad det är för färg på dem, hundar är ju färgblinda, hehe..
Köpte lite småplock på IKEA, bara en julklapp till Vilgot pcj resten bara till mig, haha.. Sen kunde jag inte låta bli att gå till Skopunkten.. Inte så bra kanske för jag kom ut med 3 par nya skor.. Jag kan verkligen inte låta bli att köpa skor när jag väl börjat titta.. Min plånbok gillar det inte.. 

Fick sms av Lisa när jag var där ute vid IKEA.. Hon skrev att Coldplay-biljetterna (de kommer tydligen till Stockholm i augusti) hade tagit slut på 20 min, men att vi hamnat på någon slags VIP-lista så vi hade fått biljetter, sittplatser för hennes moster ska med. Det är ju alltid roligast att stå, men jag gjorde ju det nu sist för några månader sen.. Första gången vi såg Coldplay så hade vi också sittplatser och det var ju också bra så klart :)

Kom hem för typ en timme sen, snart snart göra lunch och kolla om det är ledigt i tvättstugan.. Om jag hinner ska jag även passa på att städa lite, får ju finbesök imorgon ;)

XOXO

PS: Visste ni att Ed Westwick är från London och har värsta accenten?   Det kan man inte tro när han spelar Chuck Bass i gossip girl.. Och att han dessutom är frontman i The Filthy Youth, och verkligen kan sjunga? Lika kul tycker jag..
Tycker att det är väldigt facinerande det där med dialekter, att man kan ta bort sin dialekt och så..

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan man operera bort en dialekt?

Postat av: Madde

haha men herregud.. Ta bort är inte samma sak som operara.. "Stänga av" då :)

2008-12-13 @ 13:22:08
URL: http://medei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback