Sista dagen på 2008

Har ni haft ett bra år?
Jag har nog det iallafall :)
Verkar som om många lägger ut "Mitt 2008 i bilder" eller likande på deras bloggar.. Det kanske kan vara lite kul.. Ska se om jag också kan göra det de närmsta dagarna.

Ikväll blir det fest :D Yes! Kommer förhoppningsvis bli askul.

Någe som var mindre roligt var att jag var på Systemet i måndags (jag vet att det var lite sent). Men allt var slut.. Var pissmkt folk men ingen sprit kvar. Köpte en flska skumpa jag egentligen inte ville ha, men jag hoppas att den är god iallafall. När jag gick ut till cykeln så började jag fudnera på vad som händer om man tappar sitt pass. Det står ju bara namn och personnr. Men aa sen tänkte jag inte så mycket på det. När jag kom hem sen så ringde de från Systemet.. Frågade om jag hette Eva Madeline Svensson och nyss varit på Systemet.. Aaa.. Det var ju sant.. Men visste ändå inte vad det rörde sig om.. Jo då var det ju så att jag HADE tappat mitt pass.. Måste ha missat väskan.. Haha.. Helt sjuk att jag tänkte på det utan att veta att jag faktiskt tapppat det..

Fick ju åka tillbaka igår för att hämta det. Sen hade jag och mamma gjort upp att jag skulle hem till den och så skulle hon köra upp mig på stan till kl.13 då jag skulle träffa Ulrika och Vilgot. Blev inte riktigt så. Jag fick ta bussen för hon hade missuppfattat mig eller någe. men jag fick lunchpengar som kompensentation :) Var rätt mkt folk på stan och det är rätt omöjligt att gå på Claes Ohlsson med en barnvagn. Man måste hålla sig till den stora gången och när Ulrika skulle kolla på en videokameraväska så fick jag passa vagnen och när jag skulle kolla på en kameraväska så fick hon stå och vänta på mig.. Lite opraktiskt, men aa det fungerade ju. Tänk om man är ensam då? Då kan ju nån ta barnvagnen eller västan eller vad som.. Kanske låter löjligt? Är väl ingen som tar en barnvagn? Eller så är det, det... Man vet ju inte.. Finns så mkt skumma typer överallt. 

Det var iallafall trevligt att gå på stan och Vilgot sov hela tiden. Sen köpte vi med oss mat och fika och gick hem till mormor och morfar. De blev lite förvånande men samtidigt glada :) Stannade kanske 2 h och sen kom Jonas pappa och hämtade Ulrika och Vilgot o han var även snäll o körde hem mig så jag slapp gå :) 

                                       

Nu ska jag gå till ICA och hoppas att de har öppet, för mina skolböcker har äntligen kommit :)

Ha en svinkul kväll ikväll :D
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback