December

Äntligen är det december! :D Men när tänker snön komma tillbaka? Känns iallafall som om man får en del julkänsla nu efter 1 advent.. Alla ljus lyser ju upp i den annars hemskt tråkiga tillvaron.. Undrar hur mkt julen påverkar miljön och den globala uppvärmningen egentligen. Jag slösar rätt lite med ljus i form av lampor iallafall. Blir inte mer än vanligt. Kör med stearin- och värmeljus istället, mkt mysigare :)

Blev dessvärre bara ett kort adventsfirande igår. Jobbade ju hela dan i lördags och sen även igår kväll. Känns som om det var mkt jag irriterade mig på nu när jag jobbade. En sak var att jag satt i min lugna ro och läsa VckoRevyn (på min rast så klart).. Hade övervägt om jag skulle ringa och prata med någon istället men tcykte att jag skulle störa den andra som hade rast.. Först börjar hon prata med mig.. Jag var svintrött så jag svara lite kort bara. Sen läggar hon sig i soffan, tar fram mobilen och pratar resten av rasten.. Först tänkte jag inte bry mig,eftersom jag inte visste hur länge hon skulle prata. Det kanske låter löjligt, men det var jättejobbigt. Jag satt i soffan och så lägger hon sig brevid, man skulel kunna säga att hon satt brevid mig (så nära var hon) och så pratade hon svinhögt, typ som att hon skulle ropa till den hon prata med istället för att använda en telefon.. Ja och så pratade hon ju under hela rasten.. Så jag läste samma sak om och om igen..
Jag tycker att det är rätt jobbigt att jobba på Rosenlund.. Det är tungt och tjatigt. Så när man har sina 30 min rast så vill man ju ha lungt och skönt, eventullet vila lite. Tittade på henne så hon skulle förstå att hon störde, men det sket hon fullständigt i.. Usch, blir så himla irriterad. Jag vet att jag förmodligen överreagerar, men jag gillar inte riktigt henne som preson heller.. För besserwisseraktig och högljudd..

Sen är jag även rätt arg på schemaläggaren.. På helger jobbar en person per sida delad tur, dvs. man slutar 13.30 och börjar 16.30 igen. Normalt sätt så börjar den som ska jobba kväll 13.30 (vilket jag också gjorde igår) och den som jobbade dag ska sluta 16.00.. Så man ska bara vara ensam 30 min då pensionärerna inte ska göra någe spec.. Men så gick det inte riktigt till igår. Hon som jobbade dag skulle sluta 15.15. Alltså mitt under tiden man ska ta upp alla och servera fika. Hon var ändå snäll och hjälpte till att ta upp de som man var tvunga att vara 2 på, så hon jobbade lite över.. Sen fick jag hjälpa de andra.. Än så länge gick det bra.. Men sen skulle vi fika. Och då börjar en penisonär tjata om att det var för tidigt att hälla upp kaffet. Sa att det skulle bli tårta till och att den redan var färdig. Så jag fortsatte med kaffe till alla. Sen ska jag ta tårtan och då kommer det en från den andra sidan och säger att nej, vi skulle inte alls få ta tårtan (trots att hon sa det innan rapporteringen).. Suck.. För då säger penionären "Ja, vad vare jag sa!"..  Då blev jag rätt irriterad. tar iallafall fram bullar så det löste sig. Precis när jag satt mig för att mata en (av de två som jag skulle mata samtidigt) säger den tredje att hon vill på toaletten.. Var bar att gå iväg med henne och sen komma tillbaka och mata den andra.. Osv.. Ja nu hör ju.. Det kunde ju inte hålla i längen, så jag gick över till den andra sidan för där var det 2 st och hade ingen som de skulle mata.. Jovisst, de skulle komma och hjälpa mig.. Så då kände jag mig lugn igen.. Men de kom aldrig.. Och då började alla på att tjata om att det var hål i fötterna, att kaffet var kallt, att de ville ha hjälp med ditt och datt.. Kände att jag inte kunde springa emellan 2 och mata samtidigt.. Så jag satte mig hos den som hade fått minst. Det råkade vara en pensionär som inte kan prata.. Den andra som skulle matas kan prata och gud så hon tjatar.. Var ju tvungen att hjälpa henne istället.. Och då får jag så dåligt samvete.. Varför ska en få lida bara för att den andra kan prata? Nu började jag bli riktigt rikigt trött.. Och nu var klockan även medicindags och jag har inte fått någon delegering så jag kunde ju inte ge dem.. Gick över på andra sidan igen för att se vad som tog sån tid och be om hjälp med medicinen.. Då visade det sig att det var en pensionär på den sidan som hade fått massa kramper och var jätterädd (inte heller denna kan prata).. De bad mig sitta där medan de väntade på en ssk, och en slutade så hon gick hem, medan den andra tog hand om medicinerna.. Blää.. Va jobbigt allting var.. När klockan äntligen blev 16.30 och jag fick hjälp hade allt lugnat ner sig..
Jag förstår inte hur de tänkte.. Hur ska jag kunde mata 2 st samtisigt och ge mediciner när de inte ens sett till att jag fått en delegering?

Som tur är ville nästan alla lägga sig efter kvällsmaten.. Var 2 som var uppe längre, men den ena klarar sig själv och den andra behöver bara lite hjälp, så det var ju okej.  Hon jag jobbade med slutade 20.30 och jag slutade 21.15.. Så jag var själv igen.. Haha.. Men det var rätt skönt för jag satt inne hos den som la sig sist och tittade på Parlamentet.. Hehe det var ett rätt roligt avsnitt så jag satt och skrattade, men det tyckte pensionären bara var roligt :)
Sen var det mamma som skulle jobba natt så då kändes det lite bättre när jag fått både skratta och prata lite med mamma innan jag åkte hem :)


Haha..
Herregud vilket långt inlägg..
 Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite..

Ska måla naglarna nu (får ju inte ha nagellavck när jag jobbar) och kolla om det står någe kul på My Chemical Romance
hemsida..

XOXO


Kommentarer
Postat av: Julia

JA, vad roligt!! ;D Då ses vi på onsdag!! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback