Tristan & Isolde

Det blev en rätt lugn natt i onsdags men inte i natten mellan torsdan och fredan.. När vi gick hem på morgonen var det bara förlösta på tavlan o så kom en annan uska och frågade hur natten varit.. Hon gissade på att vi haft 4 förlossningar, men det var hela 8 st. Det är flest förlossningar per pass som jag jobbat på. Kul med lite småstressigt. Hann knappt äta våra mackor :)
Jag var iallafall ledig natten som var och är det inatt också. Ska ut till Klaras ikväll med Jossan o så får vi se om det blir någon mer som hänger på. Hon åter ju till Linköping imorgon så man måste passa på att träffa henna lite..

Igår var jag som sagt ledig men pisstrött.. Gick ju av på morgonen (om ingen förstått :P) Tänkte lägga mig tidigt, men sen så fastande jag framför TV:n. Det var Tristan & Isolde på kanal5. Hade inte sett den innan, och för de andra som inte gjort det, så säger jag att ni MÅSTE se den. Hur bra som helst. Först hade jag lite problem med han (James?) som spelar Tristan. Jag såg honom bara som en lite halvskum kille från Spiderman-filmerna, men det dröjde väl inte så länge innan jag blev helt kär i honom, Tristan alltså. Hon som spelar Isolde är för övrigt med i serien Moonlight som jag också gillar..

Aa iallafall.. Filmen är minst en lika stor, om inte större, kärleksfilm som Romeo & Julia.. Massa massa kärlek och massa sorg.. Usch det kom niog några tårar där i slutet..

Se trailern iallafall ;)


Kommentarer
Postat av: jos

hehe tack för ikväll maddis, goonaaat,¨å pusss

2008-08-10 @ 02:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback