Torsdag

Jag känner mig inte alls bra :( Känner mig halvsjuk o de senaste kvällarna har jag haft skitont i halsen, sen är jag ju allergiskt också (men då är det ju bra att det har regnat). Men jag har så ont i kroppen, jag fattar inte vad de kommer sig. Känns som om jag har träningsvärk, o jag har inte tränat på veckor. Trodde mina smalben skulle gå av idag när jag kom till pratiken. Asskumt... Och till råga på allt så har jag fått en infektion i tån efter operationen. Underbart - not! Så nu är det AB 1*3 i 10 dagar.

Praktiken.. Hmm.. Har varit där i två dagar sen introduktionen, jag skulle ha gjort kväll igår, men jag ringde faktiskt och sjukanmälde mig. Efter att ha suttit på Vivalla VC en lång stund, och hittade inte legget när jags kulle hämta ut receptet så brast det. Började fan o gråta, haha. Då kan man snacka om trött. 
Hoppas de kommer bli bra på praktiken sen nästa vecka, jag är tveksam, eftersom jag helst inte vill gå dit, men jag måste ju :(  Första praktikdagen fick jag bädda stängar typ hela dagen. Fast jag fick även vara med och titta på en bronkoskopi och det räddade dagen :) Man såg asbra och så hade patienten en rätt stor tumör, vilket inte var så kul för patienten, men desto intressantare för mig. Idag har jag fått hjälpt patienterna lite mera, så det har varit lite bättre idag och så har jag varit med och tittat när de tappade pleuravätska. Var rätt läskigt när läkaren skulle sätta in dränet (det är ju på sidan av ryggen typ), han hade en asliten skapell som han satt o grävde med. Patienten hade mycket vätska, så pat blev kopplad till ett drän. Det var också rätt intressant och se, men man såg inte lika på som på bronkoskopin, men iallafall..

Mitt pluggande har blivit lite eftersläpande, inte alls bra :(
Har en seminarium uppgift som ska vara inne på måndag, men då har jag inte praktik så jag m¨ste göra klart den tills imorgon. Sen har jag omtenta på lördag och hemtentan, som vi haft i snart 1 vecka, har jag inte börjat med. Så jag har lite att göra idag och imorgon.
Så ciao då!

Förresten har jag hittat en klänning att dö för på H&M, men den tar slut samma dag som den kommer. Var inne igår och då sa de att de skulle komma nya såsom idag, jag fick deras nummer så jag kunde ringa o be dem lägga undan, men eftersom de öppnar kl.10 och jag har praktik då (man får ju inte ha på mobiltelefoner på sjukhus) så kunde jag inte ringa. Sandra var på stan vid 11 tror jag o då skulle hon lägga undan en åt mig, men då fanns det bara en enda klänning kvar o de var i strl 42. Så jävla typiskt.

Kommentarer
Postat av: Kiina

aj då inte så kul med tån.. men vi sa ju det att du skulle be någon kolla på den =)

2008-04-12 @ 10:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback