Måndag

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Känner mig typ halvdöd, och när jag satt o pratade med Jossan i telefon så kom jag på mig själv med att rita blommor på benet, hmm.. Inte gjort sen högstadiet (?) haha stört.
Har kännt mig allmänt halvsmåstörd idag på praktiken, men har hittat lite fynd och så har jag varit på HLR-utbildning med defilibrator. Det var bra, för jag har alltid svårt att komma ihåg exakt hur man gör, antal hit o antal dit o allt på några sekunder. Nu vet jag iallafall att man ska börja med 30 kompressioner sen 2 blås o sen kompressioner igen, och så ska man trycka mitt på bröstkorgen o inte följa revbenen sådär som jag lärt mig en annan gång.

Nu kliar det i mina ögon, så jag måste nog gå och tvätta bort mascaran nu, o sen ska jag väl keka :P

Kommentarer
Postat av: krobbe

har också gått hlr...visst blir det jobbigt när man testat 6-7 gånger? bra armträning dock. du får väl fråga han läkarn om du kan prova på han =P

2008-04-29 @ 11:19:21
Postat av: jos

"han tog på mig" hahah ;P

2008-04-29 @ 20:02:14
Postat av: Madde

HAHA, helt sjukt kul ;D

2008-04-30 @ 11:59:54
Postat av: Madde

Jo det är ganska så jättejobbigt.. Har inte testat 6-7 ggr men efter 3 så fick jag nästan "trycksår" på handen, haha.. Det är inte bra att hålla på för länge, det bästa är ju om man är två för då kan man turas om att trycka och blåsa :)

Bra tips, haha ;P

2008-04-30 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback