Min stora kärlek

Läste ut Min stora kärlek av Sarah Dunn iförrgår (faktiskt). Den har stått i min bokhylla ett bra tag, fick den nämnligen med GLAMOUR nr. 4/2007. Men nu har jag iallafall läst den och jag tyckte att den var jättebra.
"En toppenbok som man skrattar högt åt när man läser"
"Lättsamt och roligt om att försöka kryssa rätt ibland blindskären som nybliven singel"
"Överraskande och gripande... Det här är en underbar beskrivning av hur man slipper unden Den Stora Kärleken när den blivit dålig"
"Underhållande och klurig"
"Chamerande... Det här är riktig humor"

Några kommentarer från lite olika tidningar om boken.. Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om dem.. Överraskande och gripande tyckte jag iallafall att den var. Överraskande i den mån att den var inte alls som jag föreställt mig och gripanade för att jag kände med huvudpersonen, Alison, och kunde känna igen mig i den del av hennes tänkande och så. Lite roligt var den nog allt också, smålog och skrattade till några gånger, men man skrattar inte högt när man läser, eller det kanske beror på hur man ser på Alison - som en riktig knäppgök eller som en "vanlig" tjej.
image10
Boken var iallafall jättebra och jag kan rekommendera den! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Madde! Kul att höra från dig! Och roligt att du bloggar igen :) jag följde dig troget förut när du skrev så då kan jag ju fortsätta med det nu.
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback