Våren..

Våren är här och jag hoppas den stannar kvar :D
Kunde gå utan jacka idag, så skönt, bästa stunden på hela året. Inte födelsedagar eller julafton, eller någon annan stor helg, utan det bästa på hela året är när man kan gå utan jacka, efter vintern :D
Men imorse var det visst -3 grader i Kumla när Kina skulle åka med tåget, men eftersom jag försov med i typ 4 timmar (hade ställt klockan på 6.30 och vaknade av ett sms kl.10.20, när de undrade om jag levde eller inte, haha) så missade jag det dåliga vädret, haha.. Det vra bra gjort.. Fast jag missade ju en föreläsning också, mindre bra, men jag fick lite papper och information så de gick bra ändå.. Hade ju två föreläsningar idag, så jag gick iallafall på den andra :)

Sen åkte jag hem till mamma, hämtade hem mina sommarkläder, vårjackor, sommarskor, foton, växthuset, lite pärmar och annat skit jag inte fått med mig hem..
Hjälpte Sandra med matten också, sen ät vi även, hehe..
Fick en fruktskål typ, en svart korg i stål typ, och en massa äpplen, så nu har jag äpplen som var kvar från danstävlningen, hennes korg var redan full..

Var på Plantagen också på vägen hem, där köpte jag en Aloe vera växt, ska vara mkt bra för sår, sprickor och sånt, sen är den rätt cool också, plus välskött, vilket är väldigt positivt, är lite dålig med blommor egentligen..
Måste nog vattna mina blommar innan jag går och lägger mig ikväll, de kommer nog må rätt dåligt imorgon annars..
Det är kommit upp en hel del körsbärstomats bebisar nu :D Ingenting på Physalis halvan, men de har inte gått en vecka sen jag plantera dem än, skulle ta 7-14 dagar innan de började gro.. Jordgubbarna har tittat upp också.. Typ 2 eller 3 små gröns strån, så sött.. Tomaterna är sötast, men ser liskom hur de plöjer och böjer upp sig ur jorden, hehe..

Kolla gärna in min bliddagbok och kommentara, det uppskattas :D hehe..
http://medei.bilddagboken.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback