Helgen..

I fredags var jag på universitetet och hade ergonomi, gick rätt bra, förutom att jag knäckte sönder min rygg, så jag tänker nog inte använda samma metod när jag ska flytta runt på mina patienter i sängen. Kunde liksom inte röra mig på ett tag.. Men sen gick det rätt okej att röra sig, tur de var mot slutet och inte i början för då hade jag ju bara gått stå och titta på och då hade de ju varit bortkastad tid och bara skit, haha..

Ifredags kväll åkte jag hem till Kajsa (hon hade jättefint) och förfestade där med henne, Jossan och Linnea.. hehe.. Det var skojigt, men roligast blev ändå när vi kom till Klaras, träffade rätt mycket folk och jag dansade som en idiot nästan. hehe.. Jossan fick chilinötter gratis av en bartender som hette Niklas, och vi skulle sätta in "Dagen ros" eller "Tummen upp" till honom i tidningen, men sen satte Jossan en chilinöt i halsen och blev jättemisspepp, för hon fick typ inte bort den.. Så då la vi ner den idèn, hehe.. Linnea försvann och Jossan satt i ett hörn så jag o Kajsa fick dansa själva, hehe.. Men sen ville Jossan hem, så då följde jag med henne.. Det regnade när vi kom ut och sen regnade det heela tiden, äckligt väder som fan, hehe..
Vi fick för oss att vi skulle hem till Simon, men de mongot svarade inte i telefon..
Steve ringde och vi skulle gå förbi Sibylla och köpa med lite mat.
På vägen vid Jerusalem stod en kille och prata i telefon, sen började vi prata med honom, och då skulle han guida en tjej från Burger King till honom liksom, för tjejens kille hade typ deckat inne på Jerusalem, hehe.. Men eftersom varken killen eller tjejen var härifrån, så fick jag och Jossan guida henne, hehe.. När hon kommit fram gick vi till Sibylla, beställde mat och sen gick vi hem till Steve och kekade.. Jossan försökte övertala mig att sova kvar och jag tror Steve sa att han kunde sova i soffan, haha.. Men jag åkte hem istället, var skönast, inte så långt direkt... 3-5 min kanske :D

I lördags förmiddag, eller aa vid tre, ringde Jossan och frågade om jag kekat, men de hade jag inte, så vi bestämde att vi skulle träffas vid Paloma kl.fyra och keka lite.. Först skulle de bara vara vi tre, men sen kom PJ också, hehe.. Kekade biff, men pommes och beianerssås, var gott, men sen fick alla typ magknip hela kvällen, haha.. Matförgiftade :P  Jossan skulle iväg och jobba kl.19, vi satt typ kvar på Paloma till fem-halv sex.. Sen gick vi hem till Steve och skulle kolla på någon Silja Line resa. Steve och PJ ska tydligen åka, vet inte om jag och Jossan följer med, vore kul, men tror jag har praktik då.. Sen skjussade vi Jossan till McDonalds och sen åkte vi till Videobiljarden och hyrde film. Jag fick välja !! Eller jag fick det inte egentligen för de dissa så klart alla min förslag, men det blev iallafall den film som jag hittade som vi valde, hehe.. Like minds hette den. Var asbra :D En thriller.. Var typ en psykolog som skulle utreda mordet på en 17 årig kille, så pratade hon med killen som var misstänkt för mordet och så fick man liksom se de parallellt med hans bersättelse.. Jag tyckte iallafall att den var jättebra :D
När filmen var slut trodde jag att vi skulle spela Mario cart, men Steve vägrade för det var någon flygplans film, jättegammal, men vi kollade på den iallafall och sen skjussade PJ hem mig, haha.. Lat som jag e :P

Idag har jag varit och kollat på kvalet mellan KFUM och Munkfors till division 1.. KFUM vann med 4-3 :D Men de ledde med 4-0 ett tag, var spännande iallafall :D Hoppas de går bra på lördag när de ska spela borta..
Jag skulle åka buss till Mellringe där de spelade, men först var jag tvungen att ta ut pengar och då ringer Jossan och så hittar hon inte till Mellringe, så vi bestämde att hon skulle hämta mig på stan så skulle vi åka tillsammans, (vilket gjorde att jag missa de första 5 minutrarna, haha) När jag står och väntar på Jossan kommer det en gubbe och var allmänt fliritg, skitunken, fattades en den tänder och så såg han luffaraktig ut.. Kanske var runt 50 kanske.. Sen började han fråga vad jag gjorde, vad jag hade gjort kvällen innan, vart jag bodde och vad jag skulle göra i helgen.. Jag tyckte han var lite jobbig, så jag bara "Ja, vet inte, det visar sig väl" Och då ville han bjuda ut mig på en bit mat, haha.. Jag ba: Neej tack! Men då skulle han pejja och allt, men jag bara neej.. Då skrattade han, sa att jag skulle ha det så bra och sen gick han.. Lite läskigt faktist.. Gammla gubbe komma och äckla sig.. Usch!

Nu är jag iallafall hemma och ska snart laga lite mat, börjar bli hungrig ju..
Ha det så bra :P

Kommentarer
Postat av: Kurre

Mycket lång och bra läsning nu när man inte kan sova :p tror även jag träffade dig i fredags på klaras ifall jag inte minns fel.

Postat av: Johanna

Hej Madde! Otippat att hitta en blogg av dig! Och kanske ännu mer otippat att jag kommenterar den :) men kul att läsa lite om vad som händer i din tillvaro i alla fall! Det va länge sedan jag såg dig och dom andra tjejerna nu men hoppas att allt är bra och att du trivs i lägenheten.
Stor kram från Johanna

2007-03-22 @ 15:48:26
URL: http://makirunsas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback