Galgar!!

Jag behöver galgar.. Vart man man köpa några bra men billiga? Iallafall rätt billiga iallafall, jag är ju fattig just nu :(  Behöver både vanliga galgar till tröjor och sen behöver jag kjolgalgar också.. Det är mest kjolgalgar jag behöver tips om vart jag kan hitta, hehe..



Sitter hemma nu och är helt trött.. Har ont i både magen och huvudet, inge vidare kul..
Måste hitta på något att göra ikväll också. Vill inte sitta hemma ensam, jag får nog av de i veckorna..

Cyklade till skolan idag, det var sjukt jobbigt. Hade träningsvärk från Friskis&Svettis igår och så är det massa uppförsbackar på vägen. Inte så branta, men de är rätt långa. Jag tycker de e jobbigt iallafal, haha.. Skönare att cykla hem då man kan bara rulla typ, hehe.
Hade KTC undervisning idag med.. Puls, blodtryck, syrgas och sug.
Jag har blivit väldigt duktig på att hitta pulsen nu :D hehe.. Förut kunde jag inte ens hitta min egen, men nu är det inga problem, hehe.. Sen gick de väldigt bra när jag mätte blodtrycket också. Jobbade med Alexander och då hörde jag när det pulserade och så, men förra gången vi skulle mäta blodtryck gjorde jag med Kina och Karin, men då hörde jag typ ingenting. Och han sa att han knappt hörde mitt, men när han gjorde förra gången var han med David och då hörde han jättebra, haha.. Lättare att ta boldtryck på killar med andra ord :P Så om jag får i uppgift på eximinationen att ta blodtryck och så, så ska jag välja en kille som ska få spela patient,  :D haha
Sen så skulle vi ta pulsen när vi hade anstängt oss också. Då fick vi springa ut i korridoren och sen upp för tre trappor, varav den sista var jättebred. Lite pinsamt sådär.. Var ju massa folk i korridorena, och en gammal lärare till mig som jag hälsade på när jag sprang förbi, haha.. Hon måste trott jag vad dum i huvudet om hon inte såg att jag sprang in till KTC sen, haha..
Sen fick vi sätta grimma och mask på dockor och så.. De var inte så kul, för de var väldig enkelt.
Dom där dockorna är ju en historia för sig alltså.. Så ukna. De är ju lika långa som en normalvuxen människa, men de är väldigt smala, fast har en jättestor bröstkorg och gummifötter, haha.. Sen så har de ju kön och så ligger de bara i sjukhusrockar med knappar, så man ser ju allt.. Lite kul för våran docka fläkade sig hela tiden och de var en kille och då hade de tepjat fast könet, haha.. Såg jättekul ut.. Ögonen är nog läskigast på den.. De är stora och utåtstående, och så är de så gamla att de flesta har tappat själva ögat, de har abra vitan kvar liksom.. Snuskiga som fan.

Ne nu måste jag ta och hitta på någe vettigt till ett mail som jag ska skriva till min yrkeshandledare för vfu:n.. Kuuuul, eller inte.. Vet inte vad jag ska skriva. Helst ska man väl ringa, men jag vill väl inte ringa på en fredag, tänkte maila istället och sen ringa på måndag eller någe..
Aja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback