Helgen = Stockholm = Kul :D

image29



Jag och min lillasyster Sandra var i Stockholm i helgen och hälsade på vår morbror. Det var kul och skönt att komma bort från all stress med skolan o allt annat..
Jag skulle kunna skriva om helgen i berättelseform, men jag tror inte jag orkar, lite jobbigt att läsa också kanske, blir så långt och tråkigt..
Så vi gör så här istället :P

Fredag

  • 18.03 tåget går från Örebro till Sundbyberg
  • 19.45 framme, Mats möter oss och vi går hem till honom
  • lagar mat
  • spelar Monopol till typ 2, jag åkte ut tidigare och somnade i soffan, hehe

Lördag

  • vaknar, åter frukost och allt sånt
  • tar pendeltåget till Stockholm Centrum, byter till tunnelbana o åker till Gamla stan
  • shoppar :D
  • äter lunch
  • shoppar mera
  • åker hem
  • kollar film (På smällen, bra film!), lagar mat och spelar Monopol till typ 2 igen

Det var meningen att vi s-kulle gå ut och festa lite, men det fanns typ inga bra stället där Sandra skulle komma in och vi var iallafall jättetrött, så vi sparade pengarna till mera shopping istället :D

Söndag

  • samma som igår, fast vi åkte inte till Gamla stan först
  • innan vi åkte hem åkte vi till vår kusin som flyttat till Stockholm
  • åkte hem och packade, gick igenom allt vi köpt, åt mat och spelade en sista omgång av Monopol, jag hatar Monopol egentligen, men det var kul, alla vann en varsin gång..
  • gick och la oss tidigare än kl.2, hehe

Måndag

  • 05.00 ringde klockan
  • upp och göra sig iordning oich gå till tåget
  • 06.07 gick tåget från Sunbyberg till Örebro
  • halvsov hela redan hem
  • typ 08.00 kom tåget in till Örebro (blev tekniska problem vid Köping)
  • mamma hämtade oss, körde Sandra till skolan och mig hem
  • jag gick upp med grejerna packade ur min väska med ksolböcker
  • tog bussen till Jossan, gick av fel (för den åkte öve Glomman) så jag virrade omkring i Adolfsberg i typ en halvtimme, försökte få någon att visa vägen (var även nervös för jag  hade nästan inga batterier på mobilen). Sjukt vad otrevliga folk kan vara, men tillslut fick jag tag i en tjej som var ute med hunden, hon hjälpte mig, och då ringde även Jossans pappa, så jag kom fram och så till slut :)
  • tog bussen 12.05 från Jossan för att åka till skolan och ha seminarium, men de hade flyttat om lite så jag visste inte vilken sal det var och så hann jag inte göra uppgiften heller, så när jag inte fick tag på Carro så bestämde jag mig för att åka hem istället.. Tror man kan lämna in en egen uppgift istället, annars för ajg sjukanmäla mig imorgon från jobbet och gå på Kiinas grupps seminarium istället, så det fixar sig nog :)

Nu ska jag packa upp och sen ska jag sätta fart och plugga lite :)


Kommentarer
Postat av: Emma

later som en stressig med rolig helg! Ta hand om Jossan nu, o ge henne en bautakram fran mig! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback