L.A. Gigolo, Rummikub, Jobb och Tvätt.

Var som sagt var jag hem till Emma i lördags. Jag åkte buss eftersom Marcus var borta och det var för kallt för att cykla. En sak som jag inte kan förstå är att jag alltid ska antingen springa till bussen eller komma en kvart tidigt så jag får stå och frysa som jag då gjorde i lördags. Bussen kom iallafall till slut men jag gjorde en annan typisk Maddegrej och det var att gå vilse i Adolfsberg. Eller vilse och vilse, jag gick fel och visste inte alls hur jag skulle hitta rätt. Haha.

Hitta till slut och det visade sig att jag hader rätt från första början. Hemma hos Emma var Jossan redan. Vi åt god mat, drack vin och drink, åt äpplepaj, pratade, spelade Rummikub och tittade på L.A. Gigolo. Känner att jag träffar dem lite sällan, vilket iofs gäller alla kompisar på sistone. Jag skyller på Marcus ;) Fast det är ju lite min allergis fel också. Är rätt jobbigt för mig att vara hemma hos folk med djur, spec. katter, även fast jag gärna vill.

       

Tog en taxi hem när det inte gick att prata längre utan att ta paus för att andas. Men usch va dyrt det är med taxi på helgerna. Är iofs enda gången jag åker taxi så det är väl okej ändå.

Blev även i lördags en jobbig natt, inte mycket sömn och jag var rätt så jättetrött på jobbet igår. Marcus kom hem och lukta sprit, usch. Han hade ju varit på fest. Jobbigast var nog att han var så kall och skulle prompt skeda.
Jobbade även idag och det var så seeeegt att gå upp. Mörkt är det ju nu också på mornarna. Mörkt och kallt.

Efter allt det här borde jag vara rätt däckad men ändå så äre massa tvätt i tvättstugan som tvättas nu. Bara att göra det man ska. Imorgon är jag iallafall ledig. Sovmorgon!

XOXO

Kommentarer
Postat av: lisa

Du får ju bjuda hem oss till dig juuuu

2011-10-12 @ 22:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback