TwiDay.



Jag och Lisa spenderade nästan hela dagen på SF igår. Men nej det gjorde vi förståss inte men kändes som det. Jag jobbade först men fick flexa ut lite tidigare för att hinna. Kl.15.30 stod det på biljetterna att det skulle börja. TwiDay - maratonvisning av alla fyra filmer. Det började så klart inte förräns kl.16 (?) med första filmen Twilight. Till den fick vi en liten popcorn och en Mer.

Jag hade haft en grym huvudvärk hela dagen och var supertrött redan när filmen började så jag somnade och missade min favoritscen. So the lion fell in love with the lamb... Vankade iallafall efter en liten stund och kunde sen se klart filmen.

        


Efter filmen var det en paus på ca 1 h då man skulle få lite mat, någon wrap och en dricka. Vi skippade dock det och gick en sväng på stan och åt sen på Pitchers istället. Hoppade alltså över andra filmen som så klart var New Moon. Det är den filmen jag gillar minst och sov genom nästan hela sist jag tvingade Marcus titta på den. Tror nog vi kände oss rätt nöjda när vi kom tillbaka till SF vid 21-tiden och såg alla förstörda människor välla ur salongen.

        


Vi tittade iallafall på den tredje filmen, Eclipse men jag kunde inte hålla mig helt vaken under den heller. Tyckte det gick bra fram tills tältscenen då jag somna. Kanske inget jag ska erkänna igentligen då tältscenen är den mest kända. Samma som första filmen då. Somnade bara till för vaknade sen när Victora och Edward slogs :)

       



Efter filmen blev det paus igen och även en sista tävling. Var tävling och utlottning innnan varje film. Jag och Lisa blev inte dragna en enda gång. Tävlingarna hade varit kul att få vinna för man vann godis och biobiljetter men utlottningarna gjorde inget för det man fick var affischer. Haha.

Kl.00.01 hade de sagt att sista filmen skulle börja eftersom de var tvugna att visa den efter midnatt då det skulle vara världspremiär idag 16 nov. Men det drog så klart ut på tiden. Kom iallafall hem till slut vid 02.20.

Så vad tyckte jag om den nya filmen, Breaking Dawn part 1? Jooo den var bra :D Jag gillar den. Planerar att gå och se den en gång till på bio när jag inte är lika trött. Den var ungefär som jag hade föreställt mig den. Var drygt 1 år sen jag läste boken sist och det var nog bra, för annars hade jag nog blivit lite besviken såsom man alltid blir eftersom böckerna är så bra.

       


Blev ett långt inlägg om det här.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback