Middag med mormor och morfar.

Igår var mormor och morfar hemma hos mig och Marcus på middag. Fick fina tulpaner av dem :) Började med en välkomstdrink, så klart. Whiskey för Marcus och mormor och en hallondrink för mig och morfar. Till förrätt gjorde jag det jag visst alltid gör numera vid tre rätters - räkcocktail med avokadocreme. Det är enkelt och gott helt enkelt. Men till varmrätt gjorde jag nått som jag aldrig gjort förut - Fläskifilé med senapssås och ugnstekta grönsaker. Det var också enkelt att göra och mycket gott. Blir att göra fler gånger :) Till efterrätt testade jag ett Halv åtta hos mig recept - Vit och mörk chokladmousse. Hade inte heller gjort det förut. Mastigt men gott. Jag älskar choklad så jag och morfar åt upp våra medan de andra två inte orkade.
Vi åt efterrätten i vardagsrummet och tittade på Så mycket bättre. Efter det satte vi oss i köket en stund och spelade några vändor med 7:an. Var en lyckad och trevlig kväll :)



Kommentarer
Postat av: lisa

din morfar är så GULLIG!!

2011-11-13 @ 17:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback