Fjärde advent.

          

I helgen har vi försökt att få lite mer julkänsla hemma. Visst har vi haft pyntat med stjärnor, ljus, blommor och tomtar ett tag nu men nu har vi spett på det lite extra med julgran och julklappsinslagning.

Har ju varit ledig 3 dagar denna helg så vi har haft tid :) Började i fredags med att åka ut till Marieberg så jag kunde köpa de sista julklapparna till Sandra. Vi hittade också till Petra. Nu ska Petra och Marcus fixa de sista julklapparna till deras familj som jag ska få vara med på. Skönt att slippa köpa något själv.
Vi köpte även granen i fredgas, så hoppas den håller nu till iallafall jul men gärna nyår också. 99 kr på Blomsterlandet. Helt okej. Första gången jag har en riktig gran. Men jag tycker faktiskt inte att det luktar speciellt mycket, nästan ingenting faktiskt. 

        
     
    
    

Började även slå in alla julklappar i fredags men orkade inte alla så fortsatte i lördags morse. Blev lite besviken när jag kom hem och skulle börja inslagningen. Tyckte inte alls att jag hade så mycket roligt inslagningsmaterial som jag trodde. Tycker att sånt är kul och brukar titta på massa när jag är ute och shoppar, men jag har visst inte köpt så mycket som jag trodde. Fast jag tror nog att det blev rätt bra iallafall.

Vi var en sväng till mamma och fikade igår också. Sedan kom Petra hem till oss på mat igår kväll. Trevligt :)

Idag har vi tänt det fjärde ljuset både i köket och i vardagsrummet. Mysigt på helgen och sitta o läsa tidningen vid frukostbordet när ljusen är tända. Jag läser iofs inte så mycket. Såg dock en klasskompis från gymnasiet på Hej baby sidorna :) Johanna. Har faktiskt letat lite efter annonsen eftersom jag såg henne och hennes man med barnvagn i mitten av oktober. Hade rätt i mina misstankar :)

Annars idag har vi haft en slappardag. Marcus har varit iväg en sväng efter frukost med Petra och köpt gran till henne. Själv har jag kollat ikapp lite på Bones och slappat. Har gjort en vettig sak idag och det är att baka Saffranssnurror (med vit choklad och pärlsocker). Mycket goda! Tack Malin för tipset :)

     
     

Kommentarer
Postat av: Mickan

Så mysigt det såg ut med granen och alla paket. :)

Och bullarna såg jättegoda ut!

Hur leker livet med dig nuförtiden förresten? Var ju ett tag sen vi slutade plugget. :-)

Kramis!

Postat av: Segersten

Är det bara jag som tycker att granen står framför balkongdörren.. ?;)

2011-12-19 @ 21:41:26
URL: http://emmaseger.blogg.se/
Postat av: Madde

Ne Emma det stämmer. Granen står mitt framför dörren. Jag tyckte att det var en bra plats :)

2011-12-22 @ 09:38:32
URL: http://medei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback