The Southern Vampire Mysteries a.k.a The Sookie Stackhouse Novels/Series av Charlaine Harris

          
                                                     
Nu har jag alltså läst alla 9 böckerna om Sookie Stackhouse. Den sista Dead and gone, slutade inte alls som jag ville. Man fick liksom ha sin egna lilla fantasi hur det hela blev, och jag har mina förhoppningar. Blev dock väldigt arg och ledsen när en viss "person" dog. Blev så arg på Carlaine Harris (författarinnan). Hur kunde hon? Vad var tanken med det hela? Fan!

                                                   


Iallafall, man kan ju inte gå runt och vara arg på böcker direkt. Haha. Såg percis nu att det fanns en bok som hette A Touch of Dead, men det är visst en samlingsbok med lite smånoveller med Sookie. Tror inte att jag kommer läsa den. Men till min förtjusning så kommer det en 10:e bok i serien som heter Dead in the Family som kommer släppas nu i maj. Fanns en liten beskrivning också och det verkar som om mina aningar kan vara sanna ;)

I sommar kommer även den tredje säsongen om True Blood som baserar sig på just dessa böcker. De har dock gjort om lite, som de alltid brukar, men en hel del stämmer bra överrens vilket betyder att jag har höga förhoppningar om den nya säsongen.

        
                              Sookie                                      Bill

       
                                                Eric


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback