Oktober

Vilket fint höstväder vi har fått :) Kallt är det, men så länge solen skiner och det inte blåser som förra veckan tänker jag inte klaga.

Sista september var en ledig dag för mig. Spenderade den hemma hos min moster Lena. Vi var barnvakt åt Vilgot. Var drygt en månad sen jag såg honom. Han har blivit stora pojken nu :) Fyllde 1 år igår (1 okt). Då var jag också hem till Lena en stund. Mormor, morfar och Sandra kom också dit. Stannade bara på lunch för sen skulle morfar till tandläkaren och Sandra o jag skulle jobba. Morfar skjussade mig till jobbet så jag tog bussen hem. Och jag tänker inte tjata om dem men jag måste iallafall berätta att jag gillar verkligen INTE de nya bussarna.

Men tillbaka till onsdag. När Vilgot kom så åt han lunch och kom över sin blyghet för oss. Sen lekte vi lite inne medan vi väntade på att mormor skulle bli klar hos tandläkaren. För då skulle morfar komma med bilen till Lena så skulle hon iväg och handla på IKEA och Willys. När Lena var iväg så var jag och Vilgot ute och njöt av hösten. Gick till en lekplats och gungade m.m. Sen tog vi även en promenad och då somnade han så snällt i vagnen. Vaknade inte när jag bar in honom. Så trött stackarn.

På eftermiddag/kvällen tittade vi på TV, lekte och fick besök av Vilgots morfar Pär och hans fru Ulla. Vilgot blev lite blyg igen och tyckte att det var en bra idé att klänga på mina ben. Sen efter middagen och när Vilgot tillslut hade somnat kollde jag och Lena på Superstars och Idol. Går ju samtidigt så jag skiftade kanal under reklamen på Superstars. Och sen åkte jag hem.


Igår åkte jag som sagt till Lena igen, eftersom Vilgot fyllde. Hans present hade han fått dagen innan när Jonas lämnade honom. De gillade den :) Vi åt hemmagjord ärtsoppa och pannkaka. En riktig torsdagslunch. Blev asmätt. Som väntat var Vilgot väldigt blyg för mormor, morfar och Sandra. Så jag bad Sandra komma lite tidigare så hon skulle kunna få gosa lite med Vilgot. Och en stund innan vi skulle åka ville han vara hos Sandra :)


  
     


Igår började ju oktober och därmed den rosa månaden med tanke på Rosa Bandet som alla vet handlar om att donera pengar till bröstcancer forskning och dylikt. Passar det inte då bra att min farmor opererades för just bröstcancer igår? Operationen gick iallafall bra och hon fick åka hem på kvällen. Fanns inga spår av cancer i portvaktskörteln, vilket är bra! Jag tror att de inte tog bort den, men jag vet inte. Pratade bara med pappa och han är inte alltid den bästa källan för information. Jag ska ringa farmor imorgon tänkte jag. Ska iväg och jobba nu snart och jag tänkte att hon kanske inte skulle orka prata med alla om det idag på förmiddagen.


På tal om att jag ska iväg och jobba så måste jag sätta lite fart.
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback